بابا نوئل ناقل کرونا مرگ را به خانه سالمندان برد

© REUTERS / Issei Kato Мужчина в костюме Санта-Клауса во время рождественского парада в Токио
Мужчина в костюме Санта-Клауса во время рождественского парада в Токио - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بابانوئل ناقل کرونا با بازدید از خانه سالمندان موجب مرگ چندین نفر شدند.

به گزارش اسپوتنیک، دیدار مردی که گفته می شود یک ناقل بی علامت بوده در حالیکه سعی داشته تا با پوشیدن لباس بابانوئل در ایام کریسمس سالمندان را خوشحال کند باعث انتقال بیماری به برخی از سالمندان شده و مرگ 18 تن را رقم زده است.

این اتفاق در یکی از خانه‌های سالمندان که 150سالمند در آن حضور داشتند در شهر «مول» در آنتوِرپ بلژیک رخ داد.

بابانوئل برزیلی با کوسه ها شنا کرد+ ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
بابانوئل دلیر برزیلی با کوسه ها شنا کرد+ ویدئو

زنگ هشدار پس از آن که در تحقیقات روشن شد بابانوئلی که به دیدار از این خانه سالمندان رفته بود، سه روز بعد از این بازدید بیمار و تست کرونایش مثبت شده است، به صدا درآمد.

 معلوم شد که در این مراسم اقدامات احتیاطی انجام نشده است: همه ماسک نداشتند و شرکت کنندگان نمایش فاصله اجتماعی با بیماران را رعایت نکردند. احتمالاً دلیل چنین عفونت تهویه نامناسب اتاق بوده است.

بنا بر گزارش های موجود تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شهر" آنتورپ "در شمال بلژیک با افزایش ملاقات از خانه سالمندان رو به افزایش یافته است.

آخرین آمارها نشان داده که بازدید سانتاها از خانه سالمندان نشان داده تاکنون 121 نفر از ساکنان خانه سالمندان و 36 کارمند به کرونا مبتلا شده اند.

 مراکز نگه‌داری سالمندان یکی از مراکز اصلی شیوع ویروس کرونا در قاره اروپا است و در بسیاری موارد، کسانی که در این مراکز در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند در آمار رسمی ثبت نمی‌شوند.

در 27 دسامبر، واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در اروپا و در کشورهای آلمان، فرانسه، اسپانیا، اتریش، بلغارستان، جمهوری چک، اسپانیا و ایتالیا آغاز شد. در مرحله اول، این واکسیناسیون برای حداقل پنج هزار نفر و گروه های ریسک برنامه ریزی شده است. هنچنین اشاره شده که واکسیناسیون سراسری تا فصل بهار آغاز خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала