ترکیه به فیلد مارشال حفتر توصیه کرد که به خود بیاید

© AP Photo / Burhan Ozbilici ترکیه به فیلد مارشال حفتر توصیه کرد که به خود بیاید
 ترکیه به فیلد مارشال حفتر توصیه کرد که به خود بیاید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع ترکیه گفت اگر ارتش ملی لیبی (LNA) به سربازان ترکیه حمله کند، انقره در پاسخ حمله خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آناتولی، خلوصی آکار٬ وزیر دفاع ترکیه در جمع سربازان حاضر در لیبی که یاشار گولر٬ رئيس ستاد ارتش کشور نیز در آن حضور داشت با اشاره به تهدیدات اخیر خلیفه حفتر، گفت: این جانی باید بداند که هر گونه حمله‌ای علیه نیروهای تُرک٬ به معنای مشروع بودن هدف گیری عناصر وی توسط نیروهای مسلح ترکیه است. اگر چنین خطایی مرتکب شوند٬‌ راه فراری نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه نظامیان ترکیه ماموریت خود در لیبی را با موفقیت انجام می‌دهند٬ اظهار داشت: با قاطعیت به تلاشهای خود برای محافظت از حقوق قانونی و منافع مشروع خود٬ ادامه خواهیم داد.

حفتر به ترکیه: جنگ یا ترک لیبیا - اسپوتنیک افغانستان
حفتر به ترکیه: جنگ یا ترک لیبیا

آکار با تاکید بر اینکه ترکیه به حاکمیت سیاسی و تمامیت ارضی همه همسایگان خود احترام قائل است٬ افزود: ما دارای روابط فرهنگی 500 ساله با لیبی هستیم و زمانی که همه از مشکلات این کشور خود را کنار می‌کشیدند، ما به دستور رئيس‌جمهور اردوغان شروع به همکاری با دولت مشروع این کشور کردیم.

وزیر دفاع ترکیه با تاکید بر اینکه دولت آشتی ملی لیبی مورد تایید سازمان ملل است٬ شبه‌نظامیان حفتر را مشکل اصلی این کشور عنوان کرد.

آکار با اشاره به اینکه بار دیگر قتل عام‌های صورت گرفته توسط شبه‌نظامیان حفتر با کشف 21 گور دسته جمعی دیگر در ترهونه آشکار شد، گفت: متأسفانه جهان همچنان در برابر این جنایتها سکوت می‌کند، اما ما معتقدیم که دولت لیبی بر این جنایتها علیه بشریت چشم نپوشیده و پیگیر آن در دادگاه بین‌المللی کیفری خواهد بود. آنها تاوان این جنایات را پس خواهند داد.

وزیر دفاع ترکیه همچنین در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: برای دستیابی به راه‌حل واقعی در جزیره (قبرس)٬ طرف روم‌نشین باید از رویکرد خشن و سرسختانه خود دست برداشته و حضور تُرک‌ها را بپذیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала