نیروهای ناتو به سرحدات روسیه نزدیک شده اند

عضو شوید
وزارت دفاع روسیه، در مورد افزایش فعالیت نیروهای ناتو در نزدیکی سرحدات روسیه سخنرانی کرد.

دگر جنرال الكساندر فومین معاون وزیر دفاع روسیه اظهار داشته است که افزایش فعالیت نیروهای ناتو در نزدیکی سرحدات روسیه می تواند منجر به حوادث جدی گردد.

وی در مصاحبه ای با Rossiyskaya Gazeta گفت: "در سال 2020، فعالیت طیارات و نیروی ها بحری این اتحادیه به طور قابل توجهی افزایش یافته است، شرایط بیشتر و بیشتری ایجاد می شود که می تواند منجر به حوادث جدی شود".

تمرینات نظامی ارتش امریکا و بریتانیا در نزدیکی مرزهای دریایی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
تمرینات نظامی ارتش امریکا و بریتانیا در نزدیکی مرزهای دریایی روسیه

فومین خاطرنشان كرد كه كشورهای ناتو معمولاً از پیشنهادهای روسیه در مورد خروج متقابل مناطق تمرینی از خط تماس چشم پوشی می كنند.

این قوماندان گفت: "در آستانه جشن 75 سالگرد پیروزی در بحیره بارنتس، تطبیقات نظامی توسط یک گروه از کشتی های جنگی نیروهای مشترک بحری ناتو برگزار شد."

به گفته وی ، در ماه اگوست و سپتامبر، در نزدیکی سرحدات روسیه ، نیروهای وزارت دفاع روسیه بیش از 15 پرواز بمب افکن استراتژیک امریکایی B-52H و B-1B را ثبت کرده است.

پیش از این  فومین در مورد تمایل برخی کشورها برای گفتگو با روسیه "از موضع قدرت" اظهار نظر کرد.

در تاریخ 25 نوامبر، وزیر دفاع آلمان ، آنگرت کرامپ-کارنباوئر، که در بوندستاگ صحبت می کرد، خواستار مذاکره با روسیه در مورد مسائل خلع سلاح "از موضع قدرت" شد.

بعداً، سخنگوی وزارت دفاع روسیه ایگور کوناشنکوف گفت که وزیر دفاع آلمان ناتوانی خود را در ارائه هر چیز معنی دار برای تقویت واقعی امنیت در اروپا نشان می دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала