خبرنگاران حوزه شرق افغانستان خواهان افشای هویت قاتلان ملاله میوند شدند

© Photo / M KHخبرنگاران حوزه شرق خواهان افشای هویت قاتلان ملاله میوند شدند
خبرنگاران حوزه شرق خواهان افشای هویت قاتلان ملاله میوند شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خبرنگاران در حوزۀ شرق کشور، می‌گویند که هویت قاتلان ملاله میوند، خبرنگاری که سه هفته پیش در حملۀ مسلحانه در ننگرهار ترور شد باید افشا شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز،  خبرنگاران محلی ننگرهار، می‌گویند که حکومت باید در این باره توضیحات بدهد.

شکر الله پاڅون، رییس تلویزیون انعکاس گفت: "خبرنگاران اکنون با اطمینان به وظیفه رفته نمی‌توانند. ما از حکومت می‌خواهیم که قاتلان ما را معرفی کند؛ کی مارا می‌کشد، کی مارا ترور می‌کند و کی مارا تهدید می‌کند".

واکنش‌های ملی و بین‌المللی به ترور خبرنگار محلی در ننگرهار - اسپوتنیک افغانستان
واکنش‌های ملی و بین‌المللی به ترور خبرنگار محلی در ننگرهار

خبرنگاران از حکومت می‌خواهند تا در برابر قتل‌های هدفمند خبرنگاران بیشتر از این خاموش نباشد و هویت عاملان اصلی این قتل‌ها را همه‌گانی بسازد.

شیرشاه همدرد، مسؤول کمیتۀ مصونیت خبرنگاران در شرق بیان داشت: «تمام خبرنگاران در این باره نگران استند و این پرسش هم وجود دارد که چرا ویدیوی قاتلان ملاله میوند نشر نمی‌شود.»

عباس احمدزی، خبرنگار نیز افزود: "بسیاری از خبرنگاران زن، پس از قتل ملاله استعفا کرده‌اند".

درهمین حال، دفتر کمیسیون مستقل حقوق‌بشر در شرق کشور از نهادهای امنیتی می‌خواهد که به امنیت خبرنگاران توجه جدی کند.

حبیب شمس، رییس دفتر ساحه‌یی کمیسیون مستقل حقوق‌بشر در شرق اظهار داشت: "نهادهایی که مسؤولیت تأمین امنیت مردم و خبرنگاران را دارد باید به این موارد رسیده‌گی کنند".

اما، ضیا الحق امرخیل، والی ننگرهار دربارۀ افراد بازداشت شده به اتهام دست داشتن در قتل ملاله میوند چنین می‌گوید: "با خبرنگاران ننگرهار نشست داشتیم و به آنان اطمینان دادم که بررسی در روزهای آینده تکمیل می‌شود.... با با مردم شریک می‌شود".

در ماه‌های اخیر، ترورهای هدفمند که بیشتر خبرنگاران و فعالان جامعۀ مدنی را هدف قرار می‌دهند، افزایش یافته‌است. چنان‌چه به گفتۀ کمیسیون مستقل حقوق‌بشر این رویدادها، پنجاه درصد افزایش یافته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала