گینتسبورگ در مورد ترکیب واکسین های Sputnik V و AstraZeneca صحبت کرد

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر الكساندر گینسبودگ، رئیس مركز گامالیا
الكساندر گینسبودگ، رئیس مركز گامالیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس مركز گامالیا گفت، تركیب واكسین کرونا ویروس Sputnik V روسی و AZD1222 ، که توسط شرکت ادویه بیو بریتانیائی-سوئدنی AstraZeneca و دانشگاه آکسفورد ساخته شده است ، برای دو سال مصونیت ایجاد می کند.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته الكساندر گینسبودگ، رئیس مركز گامالیا، توسعه دهندگان روسی پیشنهاد کردند كه یكی از ترکیبات واكسین خود را به AZD1222 اضافه كنند. به این شکل واکسین آکسفورد متشکل ار دو جز component میشود - این امر امکان افزایش قدرت ایمنی ناشی از استفاده ادویه و افزایش مدت زمان اثر محافظت واکسین را فراهم می سازد. به این مفهوم که سلولهای حافظه در نتیجه استفاده از چنین واکسن هیبریدی دو جزئی به ترتیب بسیار بهتر تشکیل می شوند و واکسن واضح است که از واکسیناسیون نه برای سه تا چهار ماه بلکه حداقل برای دو سال محافظت می کند."

 صحبت‌های گینتسبورگ در مورد اولین شرکت کنندگان آزمایش Sputnik V   - اسپوتنیک افغانستان
صحبت‌های گینتسبورگ در مورد اولین شرکت کنندگان آزمایش "Sputnik V"

گفته می شود که برای اثبات خواص محافظتی ادویه ترکیبی، کارهای بیشتری لازم است.

هفته گذشته ، مرکز Gamaleya ، AstraZeneca ، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و R-Pharm تفاهم نامه همکاری امضا کردند. پس از آن گینتسبورگ آغاز آزمایشات کلینیکی مشترک ترکیب Sputnik V و AZD1222 را اعلام کرد.

هر دو واکسین بر اساس ناقلین آدنو ویروسی ساخته شده اند ، که در آنها پروتئین سنبله ویروس کرونا ویروس SARS-CoV-2 جاسازی شده است. در حین زمان، آدنو ویروس ها از توانایی تکثیر محروم هستند: آنها به عنوان یک سیستم انتقال مواد جینتیکی (آنتی جن) به سلول های انسانی عمل می کنند. همانطور که گینتسبورگ خاطرنشان کرد، Sputnik V ، که اثر بخشی متوسط ​​بیش از 91.4 درصد (و 100 درصد در برابر موارد شدید COVID-19) را نشان می دهد، می تواند پاسخ ایمنی را در واکسیناسیون AZD1222 افزایش دهد، که میانگین اثربخشی آن قبلاً 70.4 % ارزیابی گردیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала