وزیر داخله: طالبان در عقب قتل‌های هدفمند استند

© Photo / moiوزیر داخله: طالبان در عقب قتل‌های هدفمند استند
وزیر داخله: طالبان در عقب قتل‌های هدفمند استند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسعود اندرابی، وزیر امور داخله طالبان را درعقب انفجار ماین‌ها و قتل‌های هدفمند می‌داند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مسعود اندرابی امروز سه‌شنبه (29، دسامبر)، درتوضیحاتی دربارۀ اوضاع امنیتی به مجلس سنا، گفت که پس از توافق‌نامۀ امریکا و طالبان در دوحه، این گروه از بهرگرفتن امتیاز درمذاکرات صلح به افزایش حمله‎‌ها رو آورده‌اند.

اندرابی: از نگرانی امنیتی شهروندان آگاه هستم - اسپوتنیک افغانستان
اندرابی: از نگرانی امنیتی شهروندان آگاه هستم

آقای اندرابی می‌افزاید که طالبان درحمله‌های کلان برای گرفتن اراضی ناکام شده‌اند و جنگجویان شان را برای انفجار ماین‌ها و ترور افراد، بسیج کرده‌اند.

به‌گفتۀ او، از اعترافات شماری از بازداشت شده‌‎گان بر می‌آید که پس از توافق‌نامۀ دوحه، گروهی به نام "عبیده" در ولایت لوگر از سوی طالبان ایجاد گردید که هدف این گروه ترور کارمندان دولتی، خبرنگاران و فعالان جامعۀ مدنی است تا با قتل آنان سر و صدا ایجاد گردد.

او همچنین از برنامه‌های این وزارت درهمکاری با امنیت ملی برای راه اندازی عملیات در بخش‌های گونه‌گون از بهر شناسایی عاملان قتل‌های هدفمند، سخن زد.

از سوی دیگر، احمدضیا سراج، رییس امنیت ملی نیز در سخنانی به اعضای مجلس سنا، می‌گوید که از حمله‌های گروهی گرفته تا انفجار ماین‌های مقناطیسی در یک سال گذشته، بیش از 18 هزار و 200 حمله در سراسر کشور، راه اندازی شده‌اند.

شهر کابل - اسپوتنیک افغانستان
انفجار در ناحیۀ پنجم شهر کابل

او مسؤول 99 درصد این حمله‌ها را طالبان می‌داند و می‌گوید که در یک درصد دیگر، گروه داعش دخیل بوده‌است.

او می‌افزاید که در جریان یک سال گذشته، 6 هزار و 100 تن نیز بازداشت شده‌اند که از این میان 3 هزار و 600 تن آنان به اتهام دست داشتن در فعالیت‌های هراس افگنانه، بازداشت شده‌اند.

او اضافه کرد که اطلاعات امنیت ملی نشان می‌دهند که در میان بازداشت شده‌گان، 70 تن به اتهام دست داشتن در قتل‌های هدفمندانه و 7 تن هم تلاش برای انجام حمله  انتحاری، بازداشت گردیده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала