دیدار اتمر با سفیر پاکستان در کابل و گفت و گو درباره نقش پاکستان در روند صلح افغانستان 

© Official Facebook Page of the Ministry of Foreign Affairs of the Islamic Republic of Afghanistanدیدار اتمر با سفیر پاکستان در کابل و گفت و گو درباره نقش پاکستان در روند صلح افغانستان 
دیدار اتمر با سفیر پاکستان در کابل و گفت و گو درباره نقش پاکستان در روند صلح افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر پاکستان در کابل در دیدار با وزیر خارجه افغانستان گفت، که افزایش سطح خشونت در افغانستان باعث نگرانی اسلام آباد شده است.
دیدار معاون وزیر خارجه ایران با حنیف اتمر - اسپوتنیک افغانستان
دیدار معاون وزیر خارجه ایران با حنیف اتمر

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان امروز سه شنبه نوشت: محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه این کشور با منصور احمد خان سفیر پاکستان در کابل دیدار کرد.
در آغاز، آقای خان وزیر امور خارجه افغانستان را در جریان آخرین تحولات درباره سفر نمایندگان طالبان به پاکستان قرار داد و نقش سازنده پاکستان در روند صلح افغانستان را برجسته کرد.
سفیر پاکستان در کابل گفت، که افزایش سطح خشونت در افغانستان باعث نگرانی اسلام آباد شده است، همانطور که نخست وزیر پاکستان در چندین مورد اشاره کرد. جناب خان افزود: از سرگیری گفتگوها در دوحه، گسترش روابط بین مردم و تقویت روابط اقتصادی و تجاری بین افغانستان و پاکستان برای تقویت روند صلح امری حیاتی است.
جناب خان همچنین در مورد اختصاص ویزای بیشتر به مردم افغانستان از سوی سفارت پاکستان گفت وگو کرد و گفت، که شمار پیشخوان های سفارت از 10 به 17 افزایش پیدا کرده و در نتیجه ویزاهای سفارت و کنسولگری ها افزایش می یابد. همچنین یک سیستم درخواست ویزا بصورت آنلاین ایجاد شده است که از طریق آن ویزا از طریق ایمیل برای متقاضیان ارسال می شود.
سپس، حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان، از تلاش ها و کمک های عمران خان نخست وزیر پاکستان، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه و منصور خان سفیر در حمایت از مذاکرات صلح قدردانی کرد.

اتمر با اشاره به اینکه اسلام آباد نقش بسیار مهمی در پیشبرد روند صلح افغانستان دارد، افزود: پاکستان می تواند نقش موثری در گفتگو با طالبان برای موافقت با آتش بس داشته باشد ، که مولفه اساسی پایان دادن به خشونت و بازگرداندن صلح در افغانستان است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала