مخالفت مجلس نمایندگان آمریکا با وتوی ترامپ در باره بودجه دفاعی

CC0 / Pixabay / برخی از اعضای کانگرس امریکا خواستار قطع همکاری واشنگتن با اسلام آباد شدند
برخی از اعضای کانگرس امریکا خواستار قطع همکاری واشنگتن با اسلام آباد شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بخش زیادی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا وتوی رئیس جمهور درباره لایحه بودجه را رد کردند.

به گزارش اسپوتنیک، مجلس نمایندگان کنگره آمریکا با وتوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در باره بودجه دفاعی 740 میلیارد دالری ، از جمله تحریم های جدید علیه خط لوله گاز نورد استریم 2 روسیه مخالفت کرد.

ترامپ خواستار تعیین یک دادستان ویژه برای تحقیق درباره انتخابات آمریکا شد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ بسته کمک مالی برای آمریکایی ها را امضاء کرد

هفته گذشته، رئیس جمهور دونالد ترامپ بودجه دفاعی مصوب هر دو مجلس کنگره را وتو کرد. برای لغو وتوی ترامپ به رای دو سوم نمایندگان مجلس نمایندگان و مجلس سنا نیاز است. در رای گیری در مجلس نمایندگان 322 نماینده به شکست وتوی ترامپ رای موافق دادند. حال باید این رای گیری در مجلس سنا انجام شده و دستکم 68 سناتور از 100 سناتور این مجلس با آن موافقت نمایند.

ترامپ همانطور که قول داده بود ، از امضای بودجه دفاعی امتناع ورزید و آن را "هدیه" به روسیه و چین خواند. وی به دلیل تغییر نام برخی پایگاه‌های ارتش از چهره‌های کنفدراسیون (چهره‌های طرفدار برده‌داری در زمان جنگ‌های داخلی آمریکا) با این لایحه مخالفت کرده بود و از دموکرات‌ها به دلیل عدم لغو برخی محافظت‌های حقوقی برای شرکت‌های فنی خشمگین است.

ترامپ گفته است که تاسیسات نظامی باید همچنان اسامی کنفدراسیون را داشته باشند و برخی شرکت‌ها همچون فیس بوک و توییتر دارای ملاحظات حقوقی هستند که باید لغو شود.

تعداد کمی از جمهوری خواهان کنگره با ترامپ موافق بودند اما اکثر آنها می‌گفتند که وتو را لغو می‌کنند. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان وتوی ترامپ را یک اقدام بیهوده خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала