هشدار سازمان جهانی بهداشت از چالش های جدید سال 2021

© Sputnik / Алексей Витвицкий /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار سازمان جهانی بهداشت از چالش های جدید سال 2021
هشدار سازمان جهانی بهداشت از چالش های جدید سال 2021 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس سازمان بهداشت جهانی درباره چالش های جدید، از جمله انواع جدید ویروس کرونا در سال 2021 هشدار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از فرانس پریس، تدروس آدهانوم گبریسوس ، رئیس سازمان بهداشت جهانی در سخنرانی خود در کنفرانسی در ژنو گفت: در سال 2021 جهان با چالش های جدیدی از جمله چالش های مربوط به انواع جدید ویروس کرونا مواجه خواهد شد.

وی از کشورها خواست به سرعت اطلاعات مربوط به سویه های جدید را با سازمان بهداشت جهانی و سایر کشورها به اشتراک بگذارند. برعلاوه، گبریسوس به لزوم کمک به افرادی که از بیماری همه گیر خسته شده اند اشاره کرد.

 دلیل شیوع گونه جدید ویروس کرونا افشا شد  - اسپوتنیک افغانستان
دلیل شیوع گونه جدید ویروس کرونا افشا شد

اواسط ماه جاری دسامبر بود که مت هنکاک، وزیر بهداشت انگلیس، اعلام کرد که نوع جدیدی از ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است.

گفته می‌شود که این نوع جدید ویروس کرونا 70 درصد بیشتر از نوع طبیعی ویروس مسری تر است و می‌تواند سریعتر از سایر گونه‌های ویروس کرونا گسترش یابد و در پی انتشار این اخبار بسیاری از کشورها از تعلیق پروازهای خود خبر دادند.

شایان ذکر است که تا کنون ابتلای بیش از 81 میلیون نفر در سراسر جهان به COVID-19 تایید شده است و از این تعداد نزدیک به دو  میلیون نفر جان باخته‌اند.

ایالا متحده آمریکا، هند، برزیل، روسیه، فرانسه، بریتانیا، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا و آلمان 10 کشور اولی هستند که بالاترین آمار مبتلایان به COVID-19 را دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала