چهل وپنج سال سن اما بازنشسته؛ وزارت دفاع متهم به برخورد سلیقه‌ای شد

© وزارت دفاع ملی چهل وپنج سال سن اما بازنشسته؛ وزارت دفاع متهم به برخورد سلیقه‌ای شد
چهل وپنج سال سن اما بازنشسته؛ وزارت دفاع متهم به برخورد سلیقه‌ای شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک جنرال وزارت دفاع، وزارت دفاع افغانستان، را به برخورد سلیقه‌ای محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، جنرال عبدالبصیر سمندآبی وزارت دفاع وی را به برخورد سلیقه‌ای متهم کرده گفته است که اجباری و غیرقانوی بازنشسته شده است.
در همین حال کمیسیون عدلی و قضای مجلس نماینده گان می گوید که وزارت دفاع در حق آقای سمندآبی بی عدالتی کرده است.
آقای سمند‌آبی گفته است که برای بازنشسته گی زمان زیادی دارد اما وزارت دفاع با وی برخورد سلیقه‌ای روبه رو شده است. او می‌گوید با وجود هفده سال تجربه نظامی به گونه اجباری بازنشسته شده است.

ترکمن باشی مقامات بلند پایه  وزارت دفاع را برکنار کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترکمن باشی مقامات بلند پایه وزارت دفاع را برکنار کرد

این جنرال معترض، گفت: "بیست سال تجربه ی را که ما کمایی کردیم این را نادیده گرفتند ما را مظلومانه و جبراً تقاعد داده است."
جنرال بازنشسته وزارت اسنادی که دردست دارد می‌گوید که مقام های وزارت دفاع ملی در برکناری اش از وظیفه حتا رییس جمهور را نیز فریب داده اند.
او افزود: "صدایی عدالت خواهیی خود را دوام میدهم به ریاست جمهوری هم عریضه داده گی استم به پارلمان هم عریضه دادیم به معاونیت اول ریاست جمهوری هم."
کمیسیون عدلی و قضایی مجلس نیز شکایت آقای سمندآبی را به جا می داند.
حبیب الرحمان پدرام، عضو کمیسیون عدلی و قضایی مجلس نماینده گان، گفت: "عملکرد پیژنوال وزارت دفاع کاملن خلاف قانون بوده و این جنرال باید به اسرع وقت به وظیفه اش برگردد."
اما در همین حال فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی، گفت: شکایت و خواست جناب جنرال صاحب به پیژنتون وزارت دفاع ملی افغانستان رسیده است وزارت دفاع مطابق اصول و قوانین نافذه به خواست های جنرال صاحب رسیده گی خواهد کرد."
سمندآبی می گوید افزوده است که اشخاصی هستند که سن شان از 60 بالاست اما بخاطر اینکه واسطه دارند به بازنشسته گی سوق داده نشده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала