ثبت نخستین مورد گونه جدید کرونای انگلیسی در آمریکا

© ثبت نخستین مورد گونه جدید کرونای انگلیسی در آمریکا
ثبت نخستین مورد گونه جدید کرونای انگلیسی در آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اولین نمونه از گونه جدید ویروس کرونا که برای اولین بار در انگلیس شناسایی شد، در ایالت «کلرادو» آمریکا مشاهده شده است.

به گزارش اسپوتنیک، «جارد پولیس» فرماندار ایالت کلرادو روز سه شنبه در توئیتی اعلام کرد که اولین مورد از ابتلا به نسخه جدید و جهش یافته ویروس کرونا در آمریکا، در این ایالت مشاهده شده است.

مسئولان محلی اعلام کردند که این گونه جدید ویروس کرونا در مردی 20 ساله در جنوب شرقی شهر دنور ایالت مزبور کشف و شناسایی شده است.

به گفته مسئولان بهداشت ایالت کلرادو، این مرد جوان در جنوب شرقی شهر دنور به تنهایی زندگی می‌کند و سابقه سفر نیز نداشته ‌است.

 کرونا در بریتانیا؛آمار مبتلایان روزانه باز هم ریکارد زد - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در بریتانیا؛آمار مبتلایان روزانه باز هم ریکارد زد

محققان در انگلیس معتقدند که نوع جدید ویروس کرونا قابلیت شیوع بیشتری دارد و کسانی که به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا می‌شوند به طور متوسط آن را به 1.5 نفر انتقال می‌دهند، حال آنکه این میزان در مورد ویروس قبلی کرونا 1.1نفر بود.

مقام‌های بهداشتی کلرادو می‌گویند واکسن های موجود برای مقابله با کرونا در برابر این نوع جهش یافته نیز موثر هستند.

گونه جدید ویروس کرونا که ابتدا در انگلیس کشف شده است، باعث تعطیلی ها و محدودیت های گسترده در این کشور در آستانه تعطیلات سال جدید میلادی شده است.

مقامات انگلیسی گفته اند که سرعت انتشار این نوع از ویروس 70 درصد بالاتر و بیشتر از ویروس معمول کروناست؛ اما تا به این لحظه هنوز شواهدی دال بر کشنده تر بودن این ویروس ارائه نشده است.

این در حالی است که بر اساس آخرین آمارها، شمار افراد مبتلا به کرونا در آمریکا تا صبح امروز چهارشنبه به 19 میلیون و 977 هزار و 704 نفر و آمار قربانیان این ویروس مرگبار در ایالت متحده نیز به 346 هزار و 579 نفر رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала