وزارت صحت: بازداشت چهار نفر در این وزارت به اتهام مطالبه‌ی رشوه واقعیت ندارد

© Photo / FB / AGOلوی سارنوالی / دادستانی کل افغانستان
لوی سارنوالی / دادستانی کل افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عامه کشور در واکنش به گزارش‌ها درباره بازداشت چهار نفر به اتهام مطالبه رشوه در این وزارت گفته که این افراد بازداشت نه بلکه خودشان به دادستانی کل مراجعه کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه‌ی کشور اعلام کرد که مساله‌ی بازداشت چهار نفر به اتهام مطالبه‌ی رشوه در مربوطات این وزارت واقعیت ندارد.

 در اعلامیه‌ی این وزارت آمده است که براساس تقاضای اداره‌ی دادستانی کل و همکاری احمدجواد عثمانی، وزیر صحت عامه، خود این افراد حاضر به تحقیق شده و به دادستانی کل رفته‌اند.

رشوه ۱۵۰۰ افغانیگی ده ها دواخانه در کابل برای یک مقام وزارت صحت  - اسپوتنیک افغانستان
رشوه ۱۵۰۰ افغانیگی ده ها دواخانه در کابل برای یک مقام وزارت صحت 

به نقل از اعلامیه، احمدشکران عثمانی، برادر وزیر صحت هیچ نوع مسئولیت رسمی در این وزارت ندارد. در مورد کاوه سرمست‌زاده نیز گفته شده است که او مسئولیتی در مرکز وزارت ندارد، بلکه از چند سال بدینسو در یکی از شفاخانه‌ها کار می‌کند.

به گفته این ‌وزارت «به منظور تنویر اذهان عامه باید گفت که دیروز مورخ 8 جدی 1399، هیاتی از اداره دادستانی کل نزد وزیر صحت عامه مراجعه کردند و خواهان تحقیق از آقایان احمدشکران عثمانی؛ برادر وزیر صحت، کاوه سرمست‌زاده؛ کارمند یکی از شفاخانه‌های کابل، فرامرز حمیدی؛ مشاور مالی وزارت و آقای فریدون سلطانی شدند.»

این وزارت افزوده‌است که از آن‌جایی که یکی از تعهدات آقای احمد‌جواد عثمانی؛ وزیر صحت عامه، مبارزه با فساد و تامین شفافیت در ادارات این نهاد است، هدایت داد تا افراد متذکره غرض تحقیق به دادستانی کل حضور یابند.

وزارت صحت عامه گفته که رهبری این وزارت ضمن آنکه همکاری خود را با نهادهای مسئول در مبارزه علیه فساد اعلام می‌دارد و هیچ‌گونه وابستگی و قرابت فامیلی را مانع اجرای عدالت و تطبیق قانون نمی‌داند، برای وضاحت بیش‌تر می‌خواهد اعلام کند که احمدشکران عثمانی؛ کارمند این وزارت نبوده و کاوه سرمست‌زاده نیز مسئولیتی در دفتر مرکزی وزارت ندارد.

وزارت صحت عامه کشور همچنین قرابت فامیلی آقای فرامرز حمیدی با وزیر صحت را تایید نمی‌کند.

اعلامیه افزوده که وزارت صحت از دادستانی کل می‌خواهد که در این زمینه به صورت همه‌جانبه تحقیق کرده و نتایج بررسی را با مردم شریک سازد.

این در حالی است که دادستانی کل، روز سه‌شنبه نهم جدی اعلام کرد که بر اساس اطلاع و شکایت چند تن از کارمندان وزارت صحت‌ عامه مبنی بر مطالبه رشوه از آن‌ها در مربوطات آن وزارت؛ چهار تن از سوی ریاست دادستانی کنترل و مراقبت با هماهنگی ریاست عمومی امنیت ملی دستگیر شدند.

برخی رسانه‌ها گزارش کرده‌بودند که افراد بازداشت‌شده از نزدیکان وزیر صحت عامه هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала