غرامت 150 هزار دالری ایران به خانواده قربانیان طیارۀ اوکراینی

© AFP 2023 / Akbar Tavakoli / IRNAغرامت 150 هزار دالری ایران به خانواده قربانیان طیارۀ اوکراینی
غرامت 150 هزار دالری ایران به خانواده قربانیان طیارۀ اوکراینی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری ایران اعلام کرد که هیات دولت امروز (چهارشنبه) مصوب کرد، مبلغ 150 هزار دالر به خانواده‌ها و بازماندگان هر یک از جانباختگان سقوط طیارۀ اوکراینی در اسرع وقت فراهم و مبالغ براساس مستندات به ذی‌نفعان پرداخت شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، طبق مصوبه هیات دولت، وزارت راه و شهرسازی موظف شده‌ است تا با همکاری دستگاه‌های ذیربط ترتیب پرداخت مبلغ 150 هزار دالر یا معادل یورویی آن به خانواده ها و بازماندگان هریک از جانباختگان را در اسرع وقت فراهم و مبالغ را براساس مستندات به ذی‌نفعان پرداخت کند.

هیات دولت نیز با توجه به پیشنهاد معاونت حقوقی، در جلسه امروز چهارشنبه (10 جدی) تصویب کرده که خسارات ناشی از فوت جانباختگان، بدون هیچ‌گونه تبعیض ناشی از ملیت، تابعیت و جنسیت و براساس قوانین متبوع کشورهای جانباختگان، به ورثه آنها پرداخت شود.

 یک فروند طیارۀ بوئینگ 800-373 متعلق به شرکت هوایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز 752 با 167 مسافر به شمول چهار شهروند افغانستان و 9 خدمه پرواز از فرودگاه امام خمینی به مقصد کی‌یف پرواز کرده بود، پس از قطع ارتباطات با بخش کنترول ترافیک در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند. چند روز بعد از این حادثه مشخص شد که خطای انسانی موجب اصابت راکت به این طیارۀ مسافری شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала