Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

قهرمانان مهم‌ترین لیگ‌های قاره سبز که در 2020 بدون هوادار جشن گرفتند

© REUTERS / SERGIO PEREZSoccer Football - La Liga Santander - Real Madrid v Villarreal - Alfredo Di Stefano Stadium, Madrid, Spain - July 16, 2020 Real Madrid's Sergio Ramos and teammates celebrate with the trophy after winning La Liga, as play resumes behind closed doors following the outbreak of the coronavirus disease (COVID-19)
Soccer Football - La Liga Santander - Real Madrid v Villarreal - Alfredo Di Stefano Stadium, Madrid, Spain - July 16, 2020   Real Madrid's Sergio Ramos and teammates celebrate with the trophy after winning La Liga, as play resumes behind closed doors following the outbreak of the coronavirus disease (COVID-19) - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سال 2020 برای باشگاه‌های فوتبال رئال مادرید، لیورپول، یوونتوس و دیگران در لیگ‌های شان سخت تمام شد زیرا قهرمانی شان را نتوانستند در کنار هواداران جشن بگیرند.

به گزارش اسپوتنیک؛ اوایل سال جاری میلادی بود که خبر انتشار ویروس کشنده و همه‌گیر به نام کرونا نشر شد، دیری نگذشت که دنیا را در کام خود فرو برد و تا امروز نیز هیچ عرصه بی ضرر از آن نمانده است، به خصوص دنیای ورزش.

در میان همه ورزش‌های فعال، فوتبال نیز از ماه مارچ با حالا جسته و گریخته پا به فعالیت دوباره گذاشت و بدون هواداران تیم‌های به مصاف حریفان شان رفتند.

در پایان فصل 2019-20 اما برخی تیم‌ها چون رئال مادرید، لیورپول، یوونتوس، پی‌اس‌جی و... نتوانستند قهرمانی شان را با هواداران جشن بگیرند.

ما در گزارش امروز به بررسی قهرمانان سال 2020 می‌پردازیم:

لیورپول؛ قهرمان لیگ برتر انگلستان.

این اولین قهرمانی لیگ سرخ‌ها پس از سال 1990 بود. این تیم با کلوپ طلسم شکنی کرد و در نهایت به قهرمانی در لیگ برتر دست یافت.

 

بایرن مونیخ؛ قهرمان بوندس لیگا

رقابت‌های بوندس لیگا در فصل قبل با قهرمانی بایرن مونیخ پایان یافت. این تیم تا بام اروپا نیز پیش رفت و توانست با تحقیر بارسلونا، به فینال برسد و با شکست دادن پی‌اس‌جی قهرمان UCL شود.

 

یوونتوس؛ قهرمان سری آ

راه‌راه‌پوشان سیاه و سفید در ایتالیا با وجود بحران کوید19 توانستند نهمین قهرمانی متوالی شان در سری آ را به دست آورد. این سی‌و‌ششمین قهرمان آنها در تاریخ سری آ و این باشگاه به شمار می‌رود.

 

رئال مادرید؛ قهرمان لالیگا

قهرمان لیگ دسته اول اسپانیا که به دلایل حمایت مالی به لالیگا سانتاندر معروف است، بالاترین رده مردان در سیستم لیگ اسپانیا است. و رئال مادرید با وجود بحران کرونا، در نبود هواداران و نیز بیرون از سانتیاگو برنابئو در ورزشگاه کوچک آلفردو دی استفانو سی‌وچهارمین عنوان خود در لالیگا را به دست آورد. این تیم 11 بازی متوالی را به برتری رسید تا جام را کسب نماید.

 

پاری سن ژرمن؛ قهرمان فرانسه

پاری‌سن‌ژرمن در رقابت‌های لیگ 1 موسوم به لوشامپیونه فرانسه توانست در سال 2020 قهرمان شود. این بالاترین رده لیگ‌های فوتبال در فرانسه است. این سومین قهرمانی متوالی آنها در لیگ یک و نهمین قهرمانی آنها در تاریخ این بازی‌ها به شمار می‌رود.

 

پورتو؛ قهرمان پرتگال

پورتو در سالی که رو به پایان است به عنوان قهرمانی لیگ دسته اول پرتگال دست یافت. این لیگ نیز به دلایل حمایت مالی تحت عنوان Liga NOS شناخته می‌شود و بالاترین رده سیستم لیگ فوتبال در پرتگال است. پورتو بیست‌ونهمین قهرمانی خود در پرتگال را در نبود هواداران جشن گرفت.

 

کلوب بروژ؛ قهرمان بلجیم

لیگ دسته اول فوتبال بلجیم که به دلایل حمایت مالی معروف به "ژوپیلرز لیگ بلجیم" است در سال 2020 با قهرمانی کلوب بروژ خاتمه یافت. تیم بروژ توانست شانزدهمین عنوان خود را در حالی کسب نماید که پرافتخارترین تیم این کشور آندرلیخت با 34 عنوان قهرمانی است.

 

مالمو؛ قهرمان سویدن:

لیگ برتر فوتبال سویدن در سال 2020 شاهد ادامه قهرمانی باشگاه مالمو بود که توانست 24مین عنوان خود را به دست آورد. این تیم پرافتخار ترین باشگاه سویدن به شمار می‌رود.

 

سن پترزبورگ؛ قهرمان روسیه

سن پترزبورگ در سال 2020 و در میان بحران کوید 19 توانست قهرمانی در لیگ برتر روسیه را  کسب نماید.

 

باشاک شهیر استانبول؛ قهرمان سوپرلیگ ترکیه

تیم فوتبال باشاک شهیر در سال 2020 عنوان قهرمانی سوپرلیگ ترکیه که بالاترین رده فوتبال حرفه‌ای در ترکیه محسوب می‌شود را به دست آورد. این تیم در رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان نیز حضور داشت اما نتوانست به دور بعد صعود کند.

 

باشگاه فوتبال میدتیلند؛ سوپر لیگ دانمارک

تیم فوتبال میدتیلند در رقابت‌های سوپرلیگ دانمارک در فصل گذشته با اختلاف 9 امتیاز نسبت به تیم پرافتخار این کشور (کپنهاگن) به جام قهرمانی دست یافت. این تیم که در سال‌های 2015 و 2018 نیز قهرمان شده بود، قهرمانی 2020 حکم سومین عنوان آنها در تاریخ را داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала