غنی: در وزارت صحت شخص سیاسی نمی آید

© Photo / ارگАшраф Гани
Ашраф Гани - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور غنی تاکید دارد که باید سیستم طبی ما قابل اعتماد، مسلکی، متعهد، با مهارت و معیاری باشد

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری با نشر یک خبرنامه اعلام کرد که محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شام امروز در مقر وزارت صحت عامه با معینان و سایر مسئولین آن وزارت، دیدار نمود.
در این دیدار، رئیس جمهور غنی گفت که هدف از آمدنم به مقر وزارت صحت عامه، ارج گزاری به کارمندان عرصه صحت که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا جان های شان را از دست داده اند و اتحاف دعا به روان آنان می باشد. وی افزود که به خانواده های آنان رسیدگی صورت گیرد و یک منار یاد بود بخاطر ارج گزاری به زحمات آنان اعمار می گردد.
رئیس جمهور گفت: اخیراً وضعیت پیش آمده در وزارت صحت عامه، واقعاً غمناک و توهین به همه می باشد. باید به قانون احترام شود و همه مسایل از طریق مراجع قانونی مورد تطبیق قرار گیرد، حق به حقدار برسد و کسانی که از قانون سرپیچی کرده اند، مجازات شوند.

خبرنامه می افزاید که رئیس جمهور غنی تصریح کرد که در این وزارت شخص سیاسی نمی آید، سرپرست تعیین می گردد و یک مسئول مسلکی خواهید داشت. وی افزود که فضای کاری در وزارت باید فضای همکاری، همدلی و همبستگی بوده و ارادۀ محکم برای اصلاح وجود داشته باشد.
رئیس جمهور کشور گفت: بعد از این در هفته مانند تماس های تیلفونی که با منسوبین نیروهای امنیتی و دفاعی در خط اول دارم، با کارمندان صحی که در خط مقدم در برابر کرونا مبارزه می کنند، صحبت های تیلفونی خواهم داشت و خواست ها و پیشنهادات آنانرا خواهم شنید.

رئیس جمهور تاکید کرد که همۀ تغییرات و تعیینات در این وزارت به اساس قانون صورت می گیرد و بدون امضای من، تمام لیست های مقرری ها بی اعتبار می باشد.
رئیس جمهور با اشاره بر اینکه سکتور طبی یکی از بخش های مهم می باشد، گفت که باید یک برنامه ملی افغانستان شمول، شفاف و کارا روی دست گرفته شود و بحث های واضح در قسمت مدیریت ویروس کرونا و شفاخانه ها صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد که سیستم واضح مدیریت الکترونیکی منابع ایجاد می شود و پولیو و سایر پروگرام واکسین به داخل وزارت می آید و کارهای موازی متوقف می گردد. همچنان روی NTA غور اساسی صورت می گیرد و پروژه های بی هدف از میان برداشته می شوند.
رئیس جمهور تصریح کرد که رفتارهای سیلقوی صورت گرفته نمی تواند، معیارها واضح می شوند و در روند قراردادهای شش ماه گذشته، تجدید نظر می گردد.
رئیس جمهور غنی فعالیت ها در بخش دوا را فاجعه خواند و گفت که یک سیستم واضح در این زمینه ایجاد می گردد و باید صلاحیت ها و مسئولیت های ریاست های ولایتی به صورت اساسی بررسی شوند.
رئیس جمهور کشور، نقش زنان را در عرصه طبابت مهم خواند و گفت که تعداد شان در این بخش کم است و به آن توجه اساسی صورت می گیرد.
رئیس جمهور خطاب به مسئولین وزارت صحت عامه، گفت که حمایت و توجه کامل من را در قسمت اصلاحات دارید و باید سیستم طبی ما قابل اعتماد، مسلکی، متعهد، با مهارت و معیاری باشد و ما بالای آن سرمایه گذاری می کنیم.
رئیس جمهور غنی در اخیر سخنانش گفت که وعده ها به کادر طبی، شفاخانه ها و مردم باید واضح، مشخص و همراه با ضرب الاجل باشد و باید در چهار ماه آینده به شرکای بین المللی نشان بدهیم که سیستم طبی و روند اصلاحات در آن به گونه شفاف و موثر به پیش میرود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала