COVID-19 منجر به ناپدید شدن اسپرماتوزون مردان گردیده است

© Fotolia / JackFМужчина и женщина во время ссоры
Мужчина и женщина во время ссоры - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصصین احتمال آنرا نمی دهند که ممکن به مرور زمان باروری بهبود یابد.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دریافتند که روند شدید COVID-19 می تواند منجر به ناباروری شود. در برخی از مریضان، عدم وجود اسپرماتوزون ملاحظه گردیده است، اگرچه معیارهای تولید اسپرماتوزون آنها قبل از امراض عادی بوده است. این که آن پدیده مؤقت یا دائمی است، هنوز معلوم نیست. همچنین باید تحلیل شود که آیا عدم وجود اسپرماتوزون نتیجه COVID-19، یک روند التهابی یا خوردن ادویه برای عفونت است.

Мужской торс - اسپوتنیک افغانستان
چرا مرد ها در غرب با کمبود اسپرم روبرو شده اند؟

پیش از این، دانشمندان خارجی در وجود مردان که آلوده به COVID-19 شده اند، نقض جدی عملکردهای تولید مانند اسپرماتوزون را مشاهده نموده اند. گروپ های تحقیقاتی چینی و اسرائیلی از کاهش تعداد اسپرماتوزون در انزال و کاهش تحرک آنها خبر داده اند.

دانشمندان روسی از دانشگاه دولتی Yaroslav the Wise Novgorod و دانشگاه طب دولتی ایالتی سانکت پتربورگ به همراه همکاران از قزاقستان تحقیقات خود را انجام داده به این نتیجه رسیدند که COVID-19 شدید حتی می تواند منجر به ناباروری کامل شود.

این تیم نتایج تجزیه و تحلیل مایع منی را در 62 مرد که قصد شرکت در IVF را داشتند ، مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. آنها اولین معاینه را در فبروری-مارچ انجام دادند. همه شرکت کنندگان نتایج اسپرماتوزون طبیعی داشتند (تفاوت معنی داری بین شرکت کنندگان وجود نداشت) و آزمایش PCR منفی برای COVID-19. بود.

نظرسنجی دوم در آگوست-سپتامبر سال 2020 انجام شد و پس از آن شرکت کنندگان به دو گروپ تقسیم شدند. گروپ اول شامل 30 مرد بود که خون آنها آنتی بادی های SARS-CoV-2 را نشان نمی داد. در گروپ دوم ، 32 نفر با آنتی بادی وجود داشت ، یعنی آنها به یک شکل یا دیگری به این بیماری مبتلا شدند. 12 مرد بدون علامت بهبود یافتند ، 17 نفر علائم خفیف را نشان دادند که مشخصه عفونت تنفسی است، اما بدون وخیم تر شدن وضعیت آنها، و سه نفر دیگر برای COVID-19 در شفاخانه تحت معالجه قرار گرفتند و از نارسایی تنفسی رنج می بردند.

در فصل خزان سال جاری، گروپ اول کاهش کمی فعالیت اسپرماتوزون و تعداد آنها را نشان داد ، اما این نتایج با گزارشات به دست آمده قابل مقایسه بود. در گروه دوم ، حجم اسپرماتوزون ، شاخص های کمی اسپرماتوزون و فعالیت حرکتی آنها به طور متوسط ​​یک و نیم تا دو برابر کاهش یافت.

سه شرکت کننده در این مطالعه که از COVID-19 شدید رنج می بردند ، با عدم وجود کامل اسپرماتوزون در انزال ، دوباره مورد بررسی قرار گرفتند.

"بنابراین ، نتایج بدست آمده از رشد باروری در مردان حتی پس از علامت بدون علامت ویروس کرونا به علت COVID-19 نشان داد. توصیه می شود که تحقیقات در این راستا ادامه یابد".

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала