ترور یک فعال مدنی در شهر کابل

© K. Bezhanشهر کابل
شهر کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عابد جاهد، از فعالان مدنی ولایت بغلان شام روز پنج‌شنبه، یازدهم جدی در ناحیه هفدهم شهر کابل از سوی تفنگ‌داران ناشناس کشته شده است.

فرماندهی پولیس کابل تأیید می‌کند که عابد جاهد، عضو رهبری «شورای هزاره‌های اهل سنت افغانستان» توسط افراد ناشناس در شهر کابل ترور شده است.

فردوس فرامرز، سخن‌گوی فرماندهی پولیس کابل با تأیید این خبر به رسانه ها گفت که این رویداد شام روز گذشته (پنج‌شنبه، 11 جدی) در جاده‌ی بوستان کابل، از مربوطات ناحیه‌ی هفدهم این شهر رخ داده است.

آقای فرامرز جزئیات بیشتری در این مورد ارایه نکرد، اما گفت که قضیه‌ی ترور عابد جاهد تحت کار نیروهای مشترک امنیتی کابل قرار دارد.

در همین حال، شورای سراسری هزاره‌های اهل سنت افغانستان در اعلامیه‌ای گفته است که عابد جاهد توسط «دشمنان تاریک‌اندیش» به قتل رسیده است. در اعلامیه گفته شده است که او از جوانان فعال و مردمی ولسوالی نهرین ولایت بغلان بوده و از سال‌ها به این طرف در مقابل هر نوع بی‌عدالتی و تبعیض مبارزه کرده است.

شورای سراسری هزاره‌های اهل سنت افغانستان همچنان کشته‌شدن عابد جاهد را یک ضایعه‌ی بزرگ خوانده و خواهان بازداشت و به‌محاکمه‌کشاندن عاملان ترور او شده است.

در همین حال، محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان گفته است که عابد جاهد عضو این حزب بوده و سال‌ها برای تأمین عدالت اجتماعی و «تثبیت جایگاه سیاسی و عادلانه‌ی هزاره‌ها» در کشور مبارزه‌ی سیاسی و فرهنگی کرده است.

هنوز مسئولیت ترور این عضو شورای رهبری هزاره‌های اهل سنت افغانستان را شخص و یا گروهی به عهده نگرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала