سیلی پولیس ایران به روی یک "مهاجر زن" افغان در تهران خبرساز شد

© AFP 2023 / George Ourfalianسفر وزیر دفاع ایران به سوریه، پیامی برای اسرائیل
سفر وزیر دفاع ایران به سوریه، پیامی برای اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت افغانستان در تهران می‌گوید «سیلی زدن پولیس ایران به شهروند افغانستان» را بررسی می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک،  به دنبال نشر یک ویدیوی کوتاه از بدرفتاری پولیس انتظامی ایران با یک زن مهاجر افغان، سفارت افغانستان در تهران می‌گوید که این موضوع را با مسئولان ایرانی در میان گذاشته و وعده‌ی بررسی آن‌را دریافت کرده است.

این نهاد، روز پنج‌شنبه، یازدهم جدی، با نشر اطلاعیه‌ای گفته است که پس از تماس با مقام‌های ایرانی، آنان وعده سپرده‌اند که قضیه را بررسی و نتیجه‌اش را با سفارت افغانستان در میان می‌گذارند.

کشته شدن 9 مهاجر افغان در اعتراض‌های اخیر ایران - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن 9 مهاجر افغان در اعتراض‌های اخیر ایران

نشر ویدیویی که در آن پولیس ایران بر صورت یک «مهاجر زن افغانستانی» سیلی می‌زند، بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته است. به روایت کاربران شبکه‌های اجتماعی، پسر این زن از سوی پولیس بازداشت و قرار بود به افغانستان رد مرز شود، اما او برای نجات فرزندش به اردوگاه «عسکرآباد» تهران رفته بود.

سفارت افغانستان در تهران افزوده است، پس از شکایت برخی نماینده‌گان مهاجران افغانستان در ایران و نشر «یک ویدیو کوتاه» در شبکه‌های اجتماعی، که نشان‌گر برخورد «نادرست و توهین‌آمیز» پولیس ایران با یک مهاجر افغان بود، این قضیه را با مقام‌های ایرانی در میان گذاشته است.

این نخستین مورد از بدرفتاری نظامیان ایرانی با شهروندان مهاجر افغان در آن کشور نیست. 

پیش از این نیز، برخوردهای توهین‌آمیز و لت‌وکوب مهاجران افغانستان از سوی نیروهای امنیتی ایران، اعتراض نهادهای حامی حقوق بشر را به دنبال داشته است، اما با عاملان مواردی از این دست کم‌تر از سوی حکومت ایران برخورد شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала