کمبود واکسین ضد کرونا در بریتانیا

© REUTERS / Hannah Mckayکمبود واکسین ضد کرونا در بریتانیا
کمبود واکسین ضد کرونا در بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
 خبری بریتانیا روز جمعه از کمبود واکسین کرونا و لغو نوبت داوطلبان برای تزریق دومین واحد این واکسین خبر دادند که این مساله با اعتراض نهادهای بهداشتی و افکار عمومی رو برو شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، منابع محلی می گویند که نوبت‌ داوطلبان بعضا به سه ماه بعد موکول یا هنوز زمانی برای آن تعیین نشده است. این در حالیست که طبق جدول زمان بندی قرار بود که دومین واحد این واکسن ۲۱ روز بعد از دریافت اولین واحد تزریق شود.

کمبود واکسین ضد کرونا؛ یکی از چالش های بزرگ برای شهروندان امریکا - اسپوتنیک افغانستان
کمبود واکسین ضد کرونا؛ چالش بزرگ برای شهروندان امریکا

انجمن طبی بریتانیا به این خبر واکنش نشان داده و آن را اقدامی ناعادلانه خوانده است. اما مقام های درمانی این کشور می‌گویند که برنامه تغییر کرده و آنها قصد دارند تا نخستین  واحد واکسین کرونا را به افراد بیشتری تزریق کنند تا مانع گسترش انفجار گونه ویروس کرونا در این کشور شوند.

عملیات تزریق واکسین کرونا از سه‌شنبه (9 دسامبر)، در سراسر انگلستان آغاز شد و تاکنون بالغ بر 950 هزار نفر این واکسن را در انگلیس دریافت کرده‌اند.

دولت جانسون با تشکیل معاونت نظارت بر واکسن کرونا در وزارت صحت امیدوار بود تمام شهروندان کشور را تا تابستان واکسینه کند. کارشناسان پیشتر گفته بودند که انتظار بازگشت روال زندگی به شرایط عادی تا آن زمان واقع بینانه نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала