یک میلیون اسرائیلی در برابر کرونا واکسین شدند

© AP Photo / Abir Sultanیک میلیون اسرائیلی در برابر کرونا واکسین شدند
یک میلیون اسرائیلی در برابر کرونا واکسین شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک میلیون اسرائیلی در مرکز واکسیناسیون در شهر "ام الفحم" در ولایت حیفا در برابر ویروس کرونا واکسین شدند.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل که در روند واکسیناسیون حضور داشت، گفت: "زمانی که به حجم زیادی دست پیدا کنیم، چندین میلیون نفر واکسینه خواهند شد و امکان بازگشایی حوزه های تجاری، فروشگاه ها، رستوران ها، و سایر اماکن وجود خواهد داشت. می شود از مرزها عبور کرد، به تجارت پرداخت و به دبی، ابوظبی و بحرین سفر کرد".

کمبود واکسین ضد کرونا در بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان
کمبود واکسین ضد کرونا در بریتانیا

واکسیناسیون گسترده در اسرائیل روز 20 دسامبر با استفاده از واکسین ساخت کمپانی "فایزر" آغاز شد. در مرحله نخست کادر درمانی، کارمندان مراکز سالمندان و همچنین مقاماتی که در تلاش بودند مردم را از این طریق به تزریق واکسین ترغیب کنند، این واکسین را دریافت کردند. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اولین نفری بود که در مقابل دوربین تلویزیون ها واکسینه شد. بلافاصله پس از نخست وزیر، یولی ادلشتاین وزیر صحت اسرائیل این واکسین را دریافت کرد. در مرحله دوم افراد بالای 60 سال و گروه های پرخطر این واکسین را دریافت کردند.

اسرائیل همچنین با شرکت داروسازی "مدرنا" قرارداد خرید واکسین امضا کرده است. علاوه بر این، اسرائیل 1 ماه نوامبر آزمایشات بالینی واکسین بومی خود را آغاز کرده است، این آزمایشات قرار است در سه مرحله انجام شود که مرحله سوم آن برای ماه آپریل-مه برنامه ریزی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала