Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تمجید پاپ فرانسیس از مارادونای فقید

© Sputnik / Владимир Астапкович /  مراجعه به بانک تصاویر مارادونا
مارادونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیه‌گو مارادونا مردی دوست داشتنی برای بسیاری از آرژانتینی‌ها بود و پاپ فرانسیس نیز از این امر مستثنی نیست.

به گزارش اسپوتنیک، پاپ در فرانکفورت در حال تحصیل بود که فینال جام جهانی 1986 اتفاق افتاد و آرژانتین موفق شد آلمان غربی را شکست داده و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

او به روزنامه ایتالیایی گاتزتا دلو اسپرت در این باره گفت: " من در جربان یک دیدار خیریه در سال 2014 با دیه‌گو آرماندو مارادونا دیدار کردم. با خوشحالی تمام کارهایی که او با رضایت برای آن موسسه انجام داد را به خاطر دارم که وظیفه‌اش تامین نیاز افراد مستضعف در تمام جهان است.

" او در زمین یک شاعر و یک قهرمان بزرگ بود که به میلیون‌ها نفر لذت می‌داد و در ناپل هم این کار را مانند آرژانتین انجام داد. او همچنین مردی بسیار حساس بود. من یک خاطره شخصی از فینال جام جهانی 1986 دارم که آرژانتین به لطف مارادونا قهرمان شد.

"من در فرانکفورت بودم، دوران سختی بود، من در حال خواندن زبان و جمع‌آوری اطلاعات برای تز خودم بودم. نتوانستم فینال را ببینم و فردای آن روز خبر پیروزی آرژانتین برابر آلمان را شنیدم که یک پسر آرژانتینی در کلاس زبان آلمانی روی تخته نوشت زنده باد آرژانتین.

" من آن را به عنوان پیروزی در تنهایی به یاد آوردم چون هیچکس نبود که شادی آن پیروزی را با او به اشتراک بگذارم. وقتی خبر فوت مارادونا را شنیدم برایش دعا کردم و چند کلمه آرامش بخش برای خانواده‌اش فرستادم. "

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала