عطامحمد نور تقاضای گفت‌وگوی تلفنی غنی را رد کرد

© Photo / Government Media and Information Centerاحمدجواد عثمانی، وزیر صحت عامه افغانستان
احمدجواد عثمانی، وزیر صحت عامه افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس شورای اجرایی حزب جمعیت می‌گوید که رییس جمهور غنی تقاضای گفت‌وگوی تلفنی غنی را در مورد مشکل پیش آمده در وزارت صحت عامه کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، عطامحمد نور، رییس شورای اجرایی حزب جمعیت می‌گوید که رییس جمهور غنی می‌خواست در مورد مشکل پیش آمده در وزارت صحت عامه با او از طریق تلفن صحبت کند، اما این تقاضا را رد کرده است.

به گفته‌ی عطامحمد نور، پیش‌شرط او برای هر نوع گفت‌وگو، بازگشت احمدجواد عثمانی به کرسی وزارت صحت عامه بوده است.

نور می‌گوید که عثمانی بدون موجب، ارایه استعفا و حکم محکمه عادلانه و با صلاحیت، کنار زده شده است.

​عطامحمد نور در ادامه گفته است که برای پیش‌شرط او پاسخ روشنی وجود نداشت و به وعده‌های جانب مقابل رییس جمهور غنی نیز صداقت و باورمندی وجود ندارد و به این دلیل تقاضای گفت‌وگوی تلفنی از جانب او رد شده است.

نور با اشاره به اعلامیه ارگ ریاست جمهوری که در آن درباره برکناری عثمانی وضاحت داده شده است، گفته است که پس از تصمیم او، ارگ متوسل به نشر این اعلامیه شده است.

ارگ ریاست جمهوری روز شنبه، سیزدهم جدی اعلام کرد که احمدجواد عثمانی، وزیر سابق صحت عامه از دهم جدی به این سو براساس فرمان رییس جمهور غنی «عزل» شده است.

این نهاد تأکید کرده است که در این مورد به بحث‌های «حاشیه‌ای و یا تجدید نظر» نیازی دیده نمی‌شود.

ارگ ریاست جمهوری هم‌چنان گفته است که سرپرست جدید وزارت صحت عامه به زودی معرفی خواهد شد.

احمدجواد عثمانی دو روز پیش متن نامه‌ای را همه‌گانی کرد که از سوی اداره امور ریاست جمهوری به وزارت صحت عامه فرستاده شده بود. در این نامه از «عزل و استعفا»ی او به صورت هم‌زمان یاد شده است.

​عثمانی اعلام کرد که او استعفا نداده است، اما منظوری استعفای او از اداره امور ریاست جمهوری رسیده است. عثمانی در یک نوار تصویری نیز گفت که رییس جمهور دوبار از او خواسته بود که استعفا بدهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала