هند دو واکسین کووید-19 را تایید کرد

© AP Photo / Siphiwe Sibekoهند دو واکسین کووید-19 را تایید کرد
هند دو واکسین کووید-19 را تایید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت هند روز شنبه استفاده اضطراری از واکسین کرونا ساخت شرکت بهارات بیوتک را تایید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دولت هند می‌گوید که متخصصان سازمان مرکزی کنترول استاندارد داروها کشور روز شنبه (02 جنوری) استفاده اضطراری از واکسین کرونا داخلی «کو واکسین» ساخت شرکت بهارات بیوتیک را تایید کردند.

با این حال، روز گذشته متخصصان سازمان مرکزی کنترول استاندارد داروها هند نیز استفاده از واکسین اکسفورد-آسترازنکا را که توسط موسسه سرم هند آزمایش شده است، تایید کردند.

کرونا در هند؛ ابتلای بیش از 19هزار هندی در 24 ساعت گذشته - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در هند؛ ابتلای بیش از 19هزار هندی در 24 ساعت گذشته

در بیانیه که توسط دولت هند منتشر شد، آمده است: کمیته متخصصان... توصیه‌های زیر را برای بررسی و تصمیم نهایی به سازمان کنترول استاندارد داروها هند ارائه داده است. مجوز استفاده اضطراری واکسین را تحت شرایط نظامی متعدد به موسسه سرم صادر کنید. همچنان مجوز استفاده اضطراری واکسین را به عنوان اقدامات پیشگیری در آزمایشات بالینی به ویژه در زمینه عفونت‌ به گونه جهش یافته به شرکت بهارت بیوتیک فراهم نماید.

مقامات همچنان به شرکت Zydus Cadila اجازه دادند که مرحله سوم آزمایشات بالیتی واکسین (ZycovD) خود را آغاز کند.

در حال حاضر در هند، آزمایشات پنج واکسین ضدکرونا ادامه دارد. سه واکسین – واکسین «کو واکسین» شرکت بهارات بیوتیک، واکسین «کوویشیلد» آکسفورد و واکسین ZycovD شرکت Zydus Cadila آزمایش می‌شود آنها در مرحله نهایی و سوم قرار دارند.

علاوه براین واکسین‌ها، واکسین دیگری در هند در حال آزمایش است که توسط شرکت ایندین بیولوژیکل با همکاری (American Dynavax Technologies Corp) و دانشگاه بیلر ساخته شده است. همچنان آزمایشگاه دکتر ردی در حال آزمایش واکسین روسی کرونا «اسپوتنیک وی» هستند.

هند از لحاظ مبتلاین به ویروس کرونا در رده دوم جهان قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала