صالح: پایان یافتن محکمه‌ی طراحان حمله به دانشگاه کابل، نویدی از عملی شدن عدالت است

© Photo / دولت سازصالح: پایان یافتن محکمه‌ی طراحان حمله به دانشگاه کابل، نویدی از عملی شدن عدالت است
صالح: پایان یافتن محکمه‌ی طراحان حمله به دانشگاه کابل، نویدی از عملی شدن عدالت است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون نخست ریاست جمهوری می گوید که مردم بی صبرانه منتظر این خبر بودند.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری در صفحه فیس‌بوک اش نگاشته است که پایان یافتن محکمه طراحان حمله به پوهنتون کابل نویدی از عملی شدن عدالت است. مردم بی صبرانه منتظر این خبر بودند.

   اشرف غنی خواستار قصاص عاملان حمله به دانشگاه کابل شد - اسپوتنیک افغانستان
اشرف غنی خواستار قصاص عاملان حمله به دانشگاه کابل شد

او می افزاید که در عین زمان طراحان چند قتل عام دیگر نیز به اشد مجازات محکوم گردیده اند. این فهرست را در زودترین فرصت با ملت شریک خواهیم ساخت.

قابل ذکر است که طارق آرین سخنگوی وزارت داخله افغانستان، روز نگاشته جمعه (1، جنوری)، اعلام کرد که یکی از طراحان حمله بالای پوهنتون کابل در محکمه‌ی علنی به اعدام محکوم شد.

سه مرد مسلح در (2، نوامب)ر به دانشکده حقوق دانشگاه کابل حمله و تا قبل از خنثی‌سازی، چندین ساعت به سمت دانشجویان تیراندازی کردند. این حمله 22 کشته- اکثراً از بین دانشجویان- و 27 زخمی برجا گذاشت.
سازمان تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت اما دولت افغانستان، طالبان را مقصر دانست، که این گروه نیز مشارکت در حمله کابل را انکار کرد. برخی رسانه‌ها این ماه گزارش دادند که یک دانشجوی دانشگاه کابل به نام "آدیل" اعتراف کرده که تحت استخدام شبکه حقانی، وابسته به طالبان، درآمده و دستور گرفته بود که این حمله را انجام دهد تا در بحبوحه مذاکرات صلح دولت افغانستان با طالبان در دوحه، قطر، به دولت افغانستان فشار وارد کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала