فراخوان ترامپ برای آغاز اعتراضات در آمریکا

© REUTERS / Danny Wildفراخوان ترامپ برای آغاز اعتراضات در ششم جنوری
فراخوان ترامپ برای آغاز اعتراضات در ششم جنوری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور فعلی آمریکا ، از تجمع اعتراضی طرفداران خود در تاریخ 6 جنوری خبر داد. وی در توییتی اعلام کرد که این اقدام از ساعت 11:00 در در واشنگتن دی.سی آغاز می شود.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توئیتی برای برگزاری یک تجمع اعتراضی با عنوان "دزدی را متوقف کنید" برای ششم جنوری و ساعت 11 صبح به وقت محلی در واشنگتن دی.سی، مصادف با روز برگزاری نشست مشترک در کنگره آمریکا برای تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری فراخواند.

 آخرین وعده ترامپ در مقام ریاست جمهوری  - اسپوتنیک افغانستان
آخرین وعده ترامپ در مقام ریاست جمهوری

رئیس جمهور آمریکا از پذیرفتن شکستش به جو بایدن که هم بر اساس نتایج آرای مردمی و هم نتایج آرای کالج الکترال در رقابت سال 2020 بر سر کاخ سفید پیروز شد، امتناع کرده است. ترامپ به ایجاد چالش برای نتایج انتخابات در دادگاه‌ها در ضمن مطرح کردن ادعای وقوع "تقلب انتخاباتی گسترده" ادامه می‌دهد.

ترامپ و حامیان او پس از به رد شدن شکایت‌های تقلب انتخاباتی شان حالا تلاش می‌کنند تا با دور زدن قانون آمریکا و سوء استفاده از اختیارات خود ترامپ را برای 4 سال دیگر در کاخ سفید ابقا کنند.

اولیویا تروی ، مشاور سابق مایك پنس معاون فعلی رئیس جمهور ، پیش از این احتمال داد كه تجمع در روز تصویب نتایج رای گیری به شورش تبدیل شود. به نظر وی ، ترامپ خودش طرفداران خود را به این سمت سوق می دهد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دو هفته پیش برگزار شد که براساس نتایج آن 306 رأی به نام بایدن و 232 رأی به نام ترامپ ثبت شد. در جلسه ششم جنوری سنا تائید نتیجه نهایی مجمع برگزینندگان در دستور کار قرار دارد. سنگ اندازی در مسیر جلسه آتی سنا آخرین تیر ترامپ برای ماندن در کاخ سفید است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала