جهان و ویروس دیگر؛ دانشمندی که ابولا را کشف کرد از ویروس جدید سخن گفت

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر جهان و ویروس دیگر؛ دانشمندی که ابولا را کشف کرد از ویروس جدید سخن گفت
جهان و ویروس دیگر؛ دانشمندی که ابولا را کشف کرد از ویروس جدید سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمند افریقایی گفته است که گونه های جدید و مرگبار ویروس ممکن است بشر را در آینده هدف قرار دهد.

به گزارش اسپوتنیک، بیماری جدیدی در کشور افریقایی (کانگو) کشف شده و به نام «ایکس» نامگذاری شده است. این ویروس در خانمی از کشور کانگو تشخیص داده شده است.

وزیر امور خارجه چین در مورد منشاء ویروس کرونا سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
وزیر امور خارجه چین ازمنشاء ویروس کرونا سخن گفت

ژان ژاک مویمبه تامفوم که ویروس ابولا را در سال 1976 میلادی کشف کرد، در تحلیلی جدید هشدار داد، گونه های جدید و مرگبار ویروس‌ ممکن است بشر را در آینده هدف قرار دهد.
این داشنمند افریقایی در مورد ویروس جدید گفت که یکی از بیماران از شهر «انگندی» در غرب کشور علائم تب خونریزی دهنده داشت. این زن مورد آزمایش قرار گرفت و برای تحقیق به انستیتوی ملی تحقیقات پزشکی در کینشاسا (پایتخت کانگو) فرستاده شد. آنها وجود ابولا در بیمار و ردپای سایر بیماریهای شناخته شده در او را نشان ندادند.
به اعتقاد این پزشک، همه‌گیری‌های آینده ممکن است بدتر از شیوع ویروس کرونا و حتی آخرالزمانی باشند.
وی افزود که امکان دارد که مریضی این خانم ویروس ایکس نباشد، اما به گفته این دانشمند افریقایی، این بیماری جدید می تواند به اندازه کووید عفونی باشد و مرگ و میر آن می تواند 50-90٪ مرگ و میر ناشی از ویروس ابولا باشد (به طور متوسط ​نیمی از بیماران بر اثر تب ناشی از این ویروس می میرند).

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала