صالح: انکارطالبان از ترورهای هدفمند مسخره و پوچ است

© Photo / شورای عالی مصالحه‌ٔ ملیامرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری
امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که طالبان هنوز هم مواد انفجاری بمب‌های مرگبار را از پاکستان به دست می‌آورند. به گفته وی انکار طالبان از ترور های هدفمند اظهارات مسخره است.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، در گزارش شش و نیم صبح امروز یک‌شنبه (14 جدی) خود به تشریح مواد انفجاری مرگبار که طالبان از پاکستان به دست می‌آورند پرداخته‌است.

آقای صالح افزوده، "قرار وعده، اینک مشخصات ریموت کنترول‌های نظامی را که طالبان از پاکستان برای انفجارات بدست می‌آورند با شما (مردم افغانستان) شریک می‌سازیم. امونیم نایتریت– مواد انفجاری سطح نظامی و ریموت کنترول حد اقل سه قلم از ترکیبات بمب‌های مرگبار است که طالبان از پاکستان بدست می‌آورند."

وزیر خارجه پاکستان در دیدار با ملا برادر - اسپوتنیک افغانستان
صالح: پاکستان سالانه هزاران "پایه ریموت" به طالبان تحفه می دهد

پیش از این بارها دولت افغانستان گفته که طالبان مواد انفجاری را از پاکستان به دست می‌آورند؛ اما این اولین باری است که معاون اول رییس جمهور جمهور چنین ادعای را مطرح می‌کند.

آقای صالح گفته، ریاست امنیت ملی افغانستان صدها عدد ازین وسایل مرگ را از نزد تروریستان دست‌گیر شده، بدست آورده است.

او افزوده، ادعای طالبان مبنی بر دست نداشتن در ترورهای هدفمند که اکثر قربانی‌های آن غیر نظامی و افراد با دانش جامعه است از اساس مسخره و بی‌اساس است. طالب و حامیان استراتیژیک طالب از نسل نو بخصوص آنهایی که مغز پرکار و زبان رسا دارند می‌ترسد.

این در حالی است که عبدالحفیظ منصور عضو هیات مذاکراتی دولت با طالبان نیز دیروز در یک نشستی از برداشتش در مورد رهبران طالبان گفت که آنان سخت از نسل جدید در افغانستان هراس دارند و این نسل را قابل سرکوب می‌دانند.

آقای منصور گفت که ارزش کشتن یک خبرنگار در نزد طالبان به اندازه کشتن یک جنرال ارتش دولت اهمیت دارد.

گفتنی است که بر بنیاد اظهارات قبلی معاون اول، اخیراً طالبان ترور اعضای جامعه مدنی و خبرنگاران را در افغانستان در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала