وانگ یی: سال 2020 برای دیپلماسی خارجی چین سال سختی بود

© AFP 2023 / Ming Hoangوزیر امور خارجه چین
وزیر امور خارجه چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه چین ضمن صحبت در مورد دیپلماسی خارجی چین در سال 2020 پروژه روسیه – چین را از جمله در خصوص درخشانترین لحظات در سطح روابط خارجی دانست. وی همچنین ابراز داشت: سال 2020 سالی بود که دیپلماسی چین با مشکلات زیادی روبرو شد .

  به گزارش اسپوتنیک،وانگ یی، وزیر امور خارجه چین با اظهار نظر در مورد دیپلماسی خارجی چین در سال 2020 گفت،  "دیپلماسی مجازی" ازبرجسته ترین روابط بین المللی چین در سال 2020 در سطح سران کشورها بود.

به گفته وی در سال 2020 رئیس جمهوری چین به شیوه دیپلماسی مجازی، 87 بار با رهبران خارجی و روسای سازمانهای بین المللی دیدار و گفتگو و در 22 رویداد مهم دو جانبه و چند جانبه شرکت کرد.

وزارت امور خارجه چین روابط با روسیه را ارزیابی کرد - اسپوتنیک افغانستان
وزارت امور خارجه چین روابط با روسیه را ارزیابی کرد

وزیر خارجه چین گفت: شیوع ناگهانی کرونا  «دکمه توقف» مبادلات آفلاین بین کشورها را فشار داد، اما دیپلماسی چین در برابر مشکلات متوقف نشد، در برابر چالشها عقب نشینی نکرد و در مقابل مسائل مهم صدای خود را از دست نداد. برجسته ترین نکته، «دیپلماسی مجازی» رئیس جمهوری بود.

او گفت: شی جین پینگ در  دیپلماسی  مجازی به صراحت گفت که ویروس هیچ مرزی نمی شناسد و بیماری همه گیر تفاوتی بین نژادها قائل نمی شود بشر جامعه ای با سرنوشت مشترک است. ما باید با پایبندی بر روحیه علمی، مشارکت بین المللی در پیشگیری و مهار و همکاری در زمینه واکسن را تقویت کنیم و مشترکاً یک «دیوار آتش» جهانی علیه همه گیری بسازیم.

وی در مورد حمایت چین از مبارزه جهانی با همه گیری اظهار داشت چین نخستین کشوری بود که همه گیری را به جهان گزارش داد، بزرگترین تبادلات مجازی ضد همه گیری را انجام داد و اولین کشوری بود که واکسن را به عنوان یک کالای عمومی جهانی وعده داده است.

وانگ یی همچنین اشاره کرد که همه گیری کرونا هنوز در جهان ادامه دارد و جبهه دیپلماسی یک کار سخت در زمینه پیشگیری از ورود مبتلایان  از خارج  و حفاظت و کمک به شهروندان خارج از کشور انجام می دهد و همچنان در حد توان خود به کشورها و مناطق نیازمند کمک خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала