دانش: تداوم خشونت و قتل‌های هدفمند همزمان با جریان مذاکرت صلح غیرقابل قبول است

© Photo / Sarwar Daneshدانش: تداوم خشونت و قتل‌های هدفمند همزمان با جریان مذاکرت صلح غیرقابل قبول است
دانش: تداوم خشونت و قتل‌های هدفمند همزمان با جریان مذاکرت صلح غیرقابل قبول است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون دوم ریاست جمهوری می‌گوید که تداوم خشونت‌ها و قتل‌های هدفمند همزمان با جریان مذاکرات صلح با گروه طالبان، مذاکرات را به بن بست بکشاند.

به گزارش اسپوتنیک، سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان، در دیدار با آرنات پاولز سرپرست دفتر و معاون هیأت اتحادیه اروپا گفته است که انتظار می‌رود با آغاز دور دوم مذاکرات صلح با گروه طالبان، در رابطه به کاهش خشونت‌ها و اجرای آتش‌بس توافق صورت گیرد؛ در غیر آن مذاکرات به بن بست مواجه خواهد شد.
آقای دانش گفت: "انتظار می‌رود با آغاز دور دوم مذاکرات صلح با گروه طالبان، روی کاهش خشونت‌ها و اجرای آتش‌بس توافق صورت گیرد؛ در غیر آن مذاکرات به بن‌بست مواجه خواهد شد."

دانش: پس از آغاز دور دوم مذاکرات آتش بس شود - اسپوتنیک افغانستان
دانش: پس از آغاز دور دوم مذاکرات آتش بس شود

معاون دوم ریاست جمهوری از جانب دیگر گفته است که بر اساس گزارش هیئت مذاکره‌کننده دولت جمهوری اسلامی افغانستان، دیدگاه گروه طالبان در مورد آزادی بیان، حقوق زنان، حقوق بشر، حقوق اقلیت‌ها و آزادی‌های مدنی مردم افغانستان هیچ تغییری نکرده است، به این دلیل مذاکرات دشوار خواهد بود.
وی تأکید کرد که دولت افغانستان در مورد مذاکرات صلح با گروه طالبان، دیدگاه روشن دارد که مورد حمایت مردم است، اما انتظار می‌رود که جامعه جهانی و همکاران بین‌المللی افغانستان نیز دیدگاه‌های شان را بیشتر منسجم کنند تا در مورد جزئیات گفتگو با گروه طالبان، به یک توافق برسیم.
در همین حال، آقای پاولز نیز گفته است که افزایش خشونت‌ها و قتل‌های هدفمند خبرنگاران، فعالان مدنی و حقوق بشری برای همه غیر قابل قبول است و اگر تداوم یابد، روند مذاکرات صلح متاثر می سازد و حتی ممکن است این مذاکرات را به بن بست بکشاند.
وی نیز گفته است که اتحادیه اروپا از حکومت افغانستان در روند صلح و سایر عرصه‌ها، حمایت خود را ادامه می‌دهد.
قرار است فردا هیآت مذاکره کننده افغانستان، برای گفتگوهای بین‌الاافغانی به قطر سفر کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала