کلوپ ویدیو

درگیری رو در رو میان نیروهای هند و چین + ویدیو

© AFP 2023 / BIJU BOROدرگیری رو در رو میان نیروهای هند و چین + ویدیو
درگیری رو در رو میان نیروهای هند و چین + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قسمتی از درگیری ها رو در رو میان نیروهای هند و چین در ویدیویی منتشر شد.

به گزارش اسپوتنیک، تاریخ ضبط این ویدیو هنوز معلوم نیست، اما در این ویدیو کوتاه به طور آشکار معلوم می‌شود که که سربازان چطور به طرف یکدیگر سنگ و چوب پرتاب می‌کنند. این ویدیو کوتاه در رسانه چین نیز در اوسط ماه دسامبر سال گذشته انتشار یافته بود.

در 30 دسامبر سال 2020، وزارت دفاع هند اعلام کرد که چین همچنان به تقویت مواضع خویش در مرزها ادامه می‌دهد، این باعث بروز دوباره درگیری خواهد شد. طرف های هندی خواستار دور دیگری از مذاکرات شدند.

بربنیاد توافق‌نامه هند و چین، سربازان مرزی این کشورها بخاطر حفظ جان شان از استفاده سلاح‌های گرم خودداری می‌کنند. در 16 جولای 2020، در این بخش مرزی 10 سرباز هندی در اثر پرتاب سنگ و چوب کشته شدند.  همچنان رسانه های هندی از کشته و زخمی شدن 43 سرباز چینایی گزارش دادند.

بین چین و هند، اختلاف نظر ارضی درباره مالکیت یک منطقه کوهستانی در شمال کشمیر و همچنین تقریباً 60 هزار کیلومتر مربع در ایالت شمال شرقی آروناچال پرادش وجود دارد.

خط کنترل واقعی در منطقه لاداخ اجرا می شود. در پاییز 1962، این استدلال به جنگ مرزی تبدیل شد. در سالهای 1993 و 1996، چین و هند توافق نامه های صلح را در مناطق مورد مناقشه امضا کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала