اتحادیه اروپا: خروج سران طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل "اشتباه" است

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اتحادیه اروپا: خروج سران طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل "اشتباه" است
اتحادیه اروپا: خروج سران طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل اشتباه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون هیئت اتحادیه اروپا در افغانستان با اشاره به افزایش خشونت‌ها در این کشور گفت که خروج سران طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل اشتباه است.

به گزارش اسپوتنیک، آرنات پاولز، معاون هیئت اتحادیه اروپا در افغانستان اظهارداشتکه خروج طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل یک اشتباه است و اگر این گروه به خشونت‌ها ادامه دهد و مسئول قتل‌های هدفمند اخیر باشد باید اعضای دیگر طالبان نیز به این فهرست اضافه شوند.

وی افزود که اتحادیه اروپا به حمایت از دولت افغانستان در روند صلح و سایر عرصه‌ها ادامه می‌دهد و انتظار می‌رود که با آغاز کار دولت جدید آمریکا، اتفاق نظر بین همکاران بین‌المللی افغانستان افزایش یابد.

معاون رییس هیئت اتحادیه اروپا در افغانستان این مذاکرات را برای افغانستان سرنوشت ساز می داند و می گوید که اتحادیه اروپا انتظار دارد که با آغاز این مذاکرات خشونت ها در افغانستان متوقف شوند.

 اتحادیه اروپا و آمریکا از طالبان خواستار پایان خشونت در هلمند شدند - اسپوتنیک افغانستان
اتحادیه اروپا و آمریکا از طالبان خواستار پایان خشونت در هلمند شدند

معاون رییس هیئت اتحادیه اروپا در افغانستان همچنین در مورد مذاکرات قطر ابراز نظر نمود.

وی گفت: «این مذاکرات برای افغانستان کاملا مهم استند و این مذاکرات باید به یک توافق جامع و فراگیر صلح بیانجامند، افغانستان بیش از چهل سال جنگ ها و خشونت ها را تجربه کرده است که در برگیرنده دو نسل افغان می شود، از همین رو نیاز است که خشونت ها باید متوقف شوند و متوقف شدن خشونت ها در واقع خواست مردم افغانستان و جامعه جهانی نیز هست که  مذاکرات صلح گزینه یی خواهد بود که ما را باید به این هدف خواهد رساند.»

پیش از این نیز «کلیر دیلی» عضو پارلمان اتحادیه اروپا از جامعه جهانی و این اتحادیه خواسته بود تا از حذف اسامی سران طالبان از فهرست تحریم‌های سازمان ملل جلوگیری کنند.

اواخر سنبله امسال نیز «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خطاب به طالبان تصریح کرد که هر نوع حمایت آینده اتحادیه اروپا از افغانستان مشروط به حفظ ارزش‎های نظام جمهوری در این کشور است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала