وزیر داخله افغانستان: طالبان آماده‌گی جنگ تمام عیار را برای سال آینده‌ گرفته‌اند

© Photo / فیسبوک وزارت امور داخلهمسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله افغانستان
مسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور داخله افغانستان اعلام کرد که گروه طالبان برای «جنگ تمام عیار» در سال آینده آماده‌گی گرفته‌اند و نیروهای امنیتی نیز برای دفع آن آماده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، محمدمسعود اندرابی، وزیر امور داخله در نشست استجوابیه مجلس نماینده‌گان که روز دوشنبه، پانزدهم جدی برگزار شد، گفت که همه ساله در زمستان‌ها جنگ‌ کاهش می‌یافت و آماده‌گی برای جنگ احتمالی سال آینده گرفته می‌شد.

به گفته او، طالبان امسال اما به افراد خود دستور داده‌اند که افغانستان را ترک نکنند و جنگ را ادامه بدهند.

اندرابی گفت که در سال‌های گذشته جنگ‌جویان گروه طالبان به «خانه‌ها و لانه‌های خود در پاکستان» می‏رفتند و از کشتن مردم افغانستان گزارش می‌دادند.

وزیر امور داخله در نشست استجوابیه مجلس نماینده‌گان گفت که طالبان برای جنگ تمام عیار در سال آینده آماده‌ شده‌اند.

اندرابی از ایجاد یک بخش ویژه عملیاتی متشکل از نیروهای امنیت ملی، پولیس ویژه و کماندوهای ارتش خبر داد.

به گفته او، در حالی که نیروهای امنیتی تمام انعطاف و محدودیت‌هایی را که برای رسیدن به صلح وضع شده است، رعایت کرده‌اند، اما برای دفاع نیز آماده‌گی دارند.

اندرابی گفت که در ابعاد مختلف کار می‌شود تا در صورت حمله طالبان حضور چند بعدی نیروهای امنیتی حملات این گروه را به موقع دفع کنند.

مسعود اندرابی به عنوان وزیر امور داخله رای اعتماد گرفت - اسپوتنیک افغانستان
مسعود اندرابی به عنوان وزیر امور داخله رای اعتماد گرفت

محمدمسعود اندرابی توضیح داد که نهادهای امنیتی پس از مذاکرات با طالبان، دور دوم «جنگ و صلح» را تاکنون به خوبی رهبری و مدیریت کرده‌اند و مانع گروه طالبان برای گرفتن شهرها به هدف به دست آوردن امتیاز در میز مذاکره شده‌اند.

او از حملات طالبان در ولایت‌های هلمند و قندهار یاد کرد و گفت که در این حملات حدود یک هزار عضو گروه طالبان کشته شده‌اند.

به گفته انداربی، با ایجاد یک فرماندهی واحد بین نهادهای سه‌گانه امنیتی، حملات گروه طالبان خنثا خواهد شد.

وزیر امور داخله توضیح داد که بخش ویژه متشکل از نیروهای امنیت ملی، پولیس ویژه و کماندوهای ارتش در ولایت فراه به صورت آزمایشی عملیات می‌کنند و تلفات سنگین را به گروه طالبان وارد کرده‌اند.

از جانب دیگر، وزیر امور داخله بار دیگر گفت که پشت حملات هدف‌مند که مسوولیت آن را در مواردی هیچ گروهی بر عهده نمی‌گیرد، گروه طالبان قرار دارد. به گفته اندرابی، کسانی که در پیوند به ترورهای هدف‌مند بازداشت شده‌، اعتراف کرده‌اند که از سوی گروه طالبان مأمور شده‌اند.

رهبران نهادهای امنیتی در حالی این سخنان را مطرح می‌کنند که قرار است دور بعدی مذاکرات بین‌الافغانی آغاز شود. دولت پافشاری دارد که آتش‌بس اولویت مورد بحث این مذاکرات خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала