درخواست دو عضو کنگره امریکا از اف بی آی برای راه انداختن پرونده جنایی علیه ترامپ

© AP Photo / Evan Vucciدرخواست دو عضو کنگره امریکا از اف بی آی برای راه انداختن پرونده جنایی علیه ترامپ
درخواست دو عضو کنگره امریکا از اف بی آی برای راه انداختن پرونده جنایی علیه ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو عضو دموکرات کنگره آمریکا که هردو قبلا دادستان بوده اند، معتقدند ترامپ درگیر درخواست و یا توطئه برای ارتکاب شماری از جنایات انتخاباتی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، تد لیو نماینده ایالت کالیفرنیا و کاتلین رایس نماینده ایالت نیویورک در مجلس نمایندگان امریکا روز دوشنبه از پولیس فدرال امریکا (اف‌بی‌آی) خواستند که در ارتباط با رسوایی تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایالت جورجیا از طریق تحت فشار گذاشتن مقامات این ایالت، برای دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا پرونده تشکیل داده و او را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

ترامپ برای سخنرانی پیروزی خود در انتخابات رونده جورجیا شد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ برای سخنرانی پیروزی خود در انتخابات رونده جورجیا شد

چندی پیش، روزنامه واشنگتن پست گزارش داده بود که رئیس جمهور ایالات متحده از برد رافنسپرگر مقام ارشد ایالت جورجیا خواسته است تا آرای جورجیا را به نفع او بازشماری کند: "من فقط 11 هزار و 780 رای برای پیروزی می‌خواهم".
این دو عضو دموکرات کنگره امریکا، معتقدند ترامپ درگیر درخواست و یا توطئه برای ارتکاب شماری از جنایات انتخاباتی شده است. آن‌ها همچنان در نامه خود به «قانون فدرال» که گفته اند ترامپ آن‌ها را نقض کرده، و نیز قانون ایالتی جورجیا در خصوص درخواست برای تقلب در انتخابات اشاره کرده اند.
با توجه به نتایج انتخابات 3 نوامبر، جو بایدن، نامزد حزب دموکرات امریکا رئیس‌جمهور منتخب محسوب می‌شود اما ترامپ هنوز به شکست خود اعتراف نکرده است. مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید امریکا در تاریخ 20 جنوری برگزار می‌شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала