صالح: بخشی از زیربنای ترور و تروریزم در کابل فروریخته است

© Photo / شورای عالی مصالحه‌ٔ ملیصالح: بخشی از زیربنای ترور و تروریزم در کابل فروریخته است
صالح: بخشی از زیربنای ترور و تروریزم در کابل فروریخته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست جمهوری افغانستان می گوید: با دستگیری‌های موفقانه یی که امنیت ملی داشته است، بخشی از زیربنای ترور و تروریزم در کابل فروریخته است.

صالح: تولید مواد منفجره در افغانستان توسط طالبان یک دروغ محض و مسخره است - اسپوتنیک افغانستان
صالح: تولید مواد منفجره در داخل افغانستان توسط طالبان یک دروغ محض و مسخره است
به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح این گفته ها را در نشست امنیتی که صبح امروز برگزارشد، بیان کرده است: فعالیت های هراس افگنانه جدی ترین نگرانی باشندگان پایتخت است.

به گفتۀ صالح: «خوشبختانه در بیست و چهار ساعت گذشته کابل شاهد کدام حادثۀ بزرگ جنایی نبود. با دستگیری‌های موفقانۀ که امنیت ملی کرده است، بخشی از زیربنای ترور و تروریزم در کابل فروریخته است، اما به کار زیاد و جدی بیشتر نیاز است».

صالح بار دیگر تعهد کرد، که در روزهای آینده فهرست تروریستان دستگیر شده را پس از آغاز جلسۀ شش ونیم را به نشر می رسانیم و این که سرنوشت این تروریستان در نهاد های عدلی و دستگاه قضایی در کجا رسیده است.

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری، در نشست امروز همچنان گفت: اعضای یک گروه موتر دزد که درون نهادها نفوذ کرده بودند، از ساحۀ ناحیۀ پنجم شهر کابل بازداشت شدند و تا دو روز دیگر جزئیات آن با مردم شریک خواهد شد.

معاون اول ریاست جمهوری، همچنان از تثبیت ده‌ها ساحۀ سبز در محلات که اکنون در غصب علنی و مخفیانه قراردارد خبر داد و گفت: قرار است این پارک های کوچک را یکی پی‌دیگر احیا کنیم و مسئله آزادسازی ساحات سبز و حصول قروض دولتی را به ادارۀ مبارزه با جرایم سنگین سپرده ایم.

وی بیان داشت، که موتر فروشی های در قصبه، برای بار اول پس از ده سال حاضر شده‌اند که صد ملیون افغانی مقروضیت خویش را هر ماه بیست میلیون افغانی بپردازند.

امرالله صالح همچنان يادآور شد، پول هموطنان برگشته ما از خارج پس از بیرون شدن از میدان هوایی بین المللی کابل با روش‌های مختلف دزدی شده است، روی موضوع کار بسیار جدی ادامه دارد و عاملان دستگیر خواهند شد.

یادآوری می کنیم، که رخدادهای هراس افگنان چنان که خواست و توقع مردم است کاهش نیافته است و جرم های جنایی نیز مردم را متضرر کرده است، دیروز کابل بار دیگر گواۀ انفجار یک ماین مقناطیسی بود و صبح امروز هم از ساحۀ بگرامی مقداری مواد انفجاری به دست پولیس افتاد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала