صلح محور دیدار عبدالله با خلیلزاد 

© Office of the National Reconciliation Council of the Islamic Republic of Afghanistanصلح محور دیدار عبدالله با خلیلزاد 
صلح محور دیدار عبدالله با خلیلزاد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس شورای عالی مصالحه‌ ای ملی با نماینده ویژه‌ی امریکا برای افغانستان دیدار کرد.

زلمی خلیلزاد به کابل آمد - اسپوتنیک افغانستان
زلمی خلیلزاد به کابل آمد
به گزارش اسپوتنیک، دفتر رسانه ای شورای مصالحه ملی افغانستان امروز نوشت: دکتور عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، صبج امروز (سه‌شنبه، 16 جدی 1399) در دفتر کارش در قصر سپیدار با آقای زلمی خلیل‌زاد نماینده‌ ویژه‌ی ایالات متحده‌ی امریکا برای صلح افغانستان، در حالی‌که آقای راس ویلسون شارژدافیر سفارت امریکا در کابل و جنرال اسکات میلر فرمانده نیروهای حمایت قاطع در افغانستان وی را همراهی می‌کردند، دیدار کرد.
در این دیدار، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی با تشکر از همکاری‌ها و حمایت‌های همیشگی ایالات متحده‌ی امریکا از تلاش‌های صلح از پیش‌رفت‌های به دست آمده در دور نخست مذاکرات ابراز رضایت کرد. دکتور عبدالله عبدالله در ادامه‌ی صحبت‌های گفت که دور دوم مذاکرات میان دو طرف آغاز می‌گردد و هیأت جمهوری اسلامی افغانستان امروز برای شروع مذاکرات با حمایت قاطع نظام به دوحه رفت.
رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی تاکید نمود، که جمهوری اسلامی افغانستان‌ برای دست‌یافتن به صلح متعهد می‌باشد و تلاش می‌کند از فرصت ایجاد شده برای دست‌یابی به صلح دایمی و ثبات در کشور استفاده نماید.
دکتور عبدالله عبدالله افزایش خشونت‌ها و قتل‌های هدفمند را غیر قابل قبول دانست و بر آتش بس‌ دایمی برای دست‌يافتن به صلح پایدار تأکید کرد.
داکتر زلمی خلیل‌زاد نماینده‌‌ ویژه‌ی ایالات متحده‌ی امریکا برای صلح افغانستان ضمن خرسندی از پایان موفقانه‌ی دور نخست مذاکرات، سفر دوباره‌ی هیأت به دوحه و آغاز دور دوم گفت و گوهای میان افغانستانی، بر دوام حمایت ایالات متحده‌ی امریکا را از تلاش‌های صلح تاکید کرد.
خلیل‌زاد در ادامه صحبت‌های خود افزود، که طرف‌ها باید از فرصت موجود بیش‌ترین استفاده را برای دست‌یافتن به صلح دایمی و قطع جنگ نمایند. آقای خلیل‌زاد نیز در صحبت‌های خویش افزایش خشونت‌ها را غیرقابل دانست و برکاهش قابل ملاحظه‌ی خشونت‌ها تأکید کرد.

یادآوری می کنیم، که امروز هیات دولت افغانستان به دوحه سفر کرد و قرار است امروز دور دوم گفت و گوهای صلح از سر آغاز گردد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала