غنی: کمیسیون مبارزه علیه فساد اداری باید از نگاه بودجه مستقل شود

© Photo / ARGغنی: کمیسیون مبارزه علیه فساد اداری باید از نگاه بودجه مستقل شود
غنی: کمیسیون مبارزه علیه فساد اداری باید از نگاه بودجه مستقل شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان با رئیس و اعضای کمیسیون مبارزه علیه فساد اداری، دیدار نمود.

به گزارش اسپوتنیک، اشرف غنی احمدزی رئیس جمهور افغانستان امروز با رئیس و اعضای کمیسیون مبارزه علیه فساد اداری در قصر گلخانۀ ارگ، دیدار کرد.
در این دیدار، آقای غنی به رهبری کمیسیون متذکره بخاطر ترتیب پروسیجر واضح و تعریف صلاحیت ها برای ارزیابی وزرا و رؤسای ادارات مستقل هدایت داد و گفت که کمیسیون مبارزه علیه فساد اداری باید از نگاه بودجه مستقل شود.
درهمین حال، عبدالقیوم نظامی رئیس کمیسیون مبارزه علیه فساد اداری، گفت که کمیسیون بررسی های خویش را به گونه مستقلانه به پیش می برد و در عرصۀ مبارزه با فساد تغییرات اساسی رونما خواهد شد.
او گفت: "کمیسیون روی استراتیژی موقت یک ساله کار می کند و ارزیابی های خویش را بخاطر ترتیب استراتیژی جامع پنجساله در مدت شش ماه انجام خواهد داد. ما همچنان روی طرحی کار می کنیم که در آن سرنوشت ادارات موازی و غیر ضروری معلوم خواهد شد."
وی افزوده است که تعقیب قضایایی متذکره با ارگان های مربوطه تسریع شده است و تمام موارد فساد اداری از سوی کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
رئیس جمهور غنی پس از استماع گزارش متذکره، خاطرنشان کرد که استقلالیت کاری و صلاحیت بررسی کمیسیون باید واضح باشد که بتواند به شمول دفتر من، ادارات مربوطه ریاست جمهوری و تمام دوایر دولتی را مورد بررسی قرار دهد.
وی افزود: افرادی که بخاطر دوسیه های فساد اداری زندانی شده اند، دوباره استخدام نگردند و باید در این خصوص قوانین تغییر کند و همچنان کمیسیون مبارزه علیه فساد اداری باید صلاحیت پیشنهاد تعلیق را به رئیس جمهور داشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала