قوم سادات در پروسه صلح نادیده گرفته شده است

© Sputnikقوم سادات در پروسه صلح نادیده گرفته شده است
قوم سادات در پروسه صلح نادیده گرفته شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتحاد شوراهای سادات افغانستان توقع دارد تا مجمع عمومی شورای عالی مصالحه با در نظر داشت بافت ها و گوناگونی اقوام کشور تشکیل و نقش اقوام و اقلیت ها را در پروسه ملی صلح نادیده نگیرند.

سادات به عنوان قوم در شناسنامه های برقی ثبت می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
سادات به عنوان قوم در شناسنامه های برقی ثبت می‌شود
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پژواک، سید امیر تحسین سادات رییس شورای سادات در نشستی که امروز (۱۶) جدی زیر نام «اعلان همکاری و موقف سادات افغانستان در روند صلح و جریان مذاکرات صلح میان افغانستانی» در کابل برگزارشد، گفت: صلح زمانی می تواند مفهوم داشته باشد که آینه تمام نمای حضور همه مردم افغانستان باشد .

وی گفت: قوم سادات در پروسه نادیده گرفته شده است. او از شورای عالی مصالحه خواست تا در تشکیل خود نمانیده گان سادات را بگنجاند تا در حل منازعات از نفوذ شان استفاده شود.

در اعلامیه شورای سادات آمده است: «اتحاد شورا های سادات افغانستان ضمن حمایت از پروسه صلح، همبستگی و همدلی اقوام ساکن در کشور را یکی از ضرورت های مبرم و حیاتی دانسته بر وحدت و اتحاد میان اقوام تاکید نموده ، از حکومت و شورای عالی مصالحه ملی توقع دارد تا مجمع عمومی شورای عالی مصالحه را با در نظر داشت بافت ها و گوناگونی اقوام کشور تشکیل و نقش اقوام و اقلیت ها را در پروسه ملی صلح نادیده نگیرند».

اتحاد شورا های سادات افغانستان نگاشته که با توجه به ابعاد گسترده و پیچیده داخلی منطقه یی و جهانی جنگ افغانستان ، از جامعه جهانی به ویژه ملل متحد ، سازمان کشور های اسلامی و همسایگان افغانستان می خواهد تا بر خواست برحق شهروندان و ملت افغانستان که رسیدن به یک صلح پایدار اند کمک نموده تا تشویش و نگرانی های موجود مرفوع شود.

دراعلامیه این شورا تذکر رفته است که اتحاد شورا های سادات افغانستان هر نوع مانع تراشی و عقب گرد را در روند کنونی صلح خلاف خواسته ها و توقعات مردم افغانستان دانسته ، از هر دو طرف مذاکره کننده می خواهد تا گفتگو ها را در موقع و زمان از قبل تعین شده آن برگزار و برجنگ و ناملایمات کنونی در کشور نقطه پایان بگذارد.

منبع تاکید کرده است، که این  شورا آتش بس و ختم هرگونه حملات و سایر موارد که درآن افراد بی دفاع و شهروندان بی گناه جانهای شان را از دست می دهد، از خواسته های اصلی خود میداند و از گروه های درگیر جنگ در افغانستان می خواهند تا بیشتر از این مردم و ملت شریف افغانستان را داغدار نکنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала