پایان مخالفت‌های قطر با کشورهای حوزه خلیج فارس

© AFP 2023 / BANDAR AL-JALOUDپایان مخالفت‌های قطر با کشورهای حوزه خلیج فارس
پایان مخالفت‌های قطر با کشورهای حوزه خلیج فارس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبران کشورهای حاضر در نشست شورای همکاری خلیج فارس، بیانیه «العُلا» که شامل توافق بر سر پایان بحران قطر است را امضاء کردند.

به گزارش اسپوتنیک، چهل و یکمین دوره اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، امروز، در حالی به میزبانی عربستان سعودی آغاز شده است که «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با میانیجگری کویت و پس از چند سال قطع رابطه با کشورهای عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر برای شرکت در این اجلاس وارد عربستان سعودی شد.

قطر و کشورهای منطقه به اختلاف پایان می‌دهند - اسپوتنیک افغانستان
قطر و کشورهای منطقه به اختلاف پایان می‌دهند

این سند، از سوی شیخ نواف الاحمد الصباح امیر کویت، امیر قطر و کویت تمیم بن حمد آل ثانی، محمد بن سلمان و سلمان بن حمد آل خلیفه، معاون رئیس جمهور امارات متحده عربی محمد بن راشد و معاون نخست وزیر عمان محمود آل سعید به امضا رسید.
با این حال، محتوای دقیق بیانیه نهایی هنوز برای عموم افشا نشده است. همانطور که کارشناسان قطری خاطرنشان کردند، توافق نامه بین کشورهای منطقه بعداً توسط کمیته های فنی ایجاد شده توسط قطر و همسایگان آن نهایی می شود.
چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از پنجم جون سال 2017 روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور، سیزده شرط از جمله کاهش روابط با تهران را برای از سرگیری این روابط تعیین کرده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала