ترامپ به تغییر نتایج انتخابات امریکا امیدوار است+آخرین توییت وی

© REUTERS / Kevin Lamarqueدونالد ترامپ
دونالد ترامپ  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا مطلب مندرجه در روزنامه نیویارک تایمز را مبنی بر اینکه مایک پنس، معاون وی غیر ممکن بودن تغییر نتایج رأی گیری در انتخابات ریاست جمهوری را به وی اعلام کرده، تکذیب نمود.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ در بیانیه کتبی منتشر شده توسط ستاد مبارزات انتخاباتی خود اظهار داشت: "مطلب  نیویارک تایمز در مورد اظهارات معاون رئیس جمهور که گفته می شود امروز او به من گفته خبر جعلی است. او هرگز چنین سخنی را نگفت. معاون رئیس جمهور و من کاملاً موافقیم که معاون رئیس جمهور اختیار عمل دارد".

رئیس جمهور فعلی انتخابات در ایالت های مورد اختلاف را "فاسد" و "ناسازگار با قانون اساسی" و بنابراین "غیرقانونی" خواند.

​ترامپ این دیدگاه را ابراز کرد که قانون اساسی ایالات متحده "طیف وسیعی از گزینه ها" را در اختیار پنس قرار داده است. رئیس جمهور توضیح داد: "او می تواند گواهی نتایج را لغو کند یا آنها را برای تجدید نظر و صدور گواهینامه مجدد  به ایالات برگرداند. همچنین می تواند گواهی نتایج غیرقانونی و فاسد را لغو کرده و برای رای گیری بر اساس "یک ایالت یک رای" به مجلس نمایندگان بفرستد."

رئیس جمهور فعلی امریکا در آخرین توییت خود بر اینکه پنس می تواند نتایج انتخابات را تغییر دهد، تاکید کرده و همچنین از تمایل بسیاری از ایالات برای لغو گواهینامه های تائید نتایج  انتخابات سخن گفت.

​توسط بسیاری از سیاستمداران در ایالات متحده، از جمله هم حزبی های جمهوری خواه ترامپ و همچنین حقوق دانان قانون اساسی با این دیدگاه موافق نبوده و شک دارند که کنگره بتواند آرای الکترال را لغو کند.

پنس با مقام رسمی خود به عنوان رئیس مجلس سنا، قرار است نتایج رای گیری ریاست جمهوری با هر دو مجلس کنگره در روز چهارشنبه را تصویب کند. بر اساس اطلاعات رسمی، جو بایدن، نامزد دموکرات ها با 306 رأی الکترال در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده اما ترامپ شکست خود را قبول ندارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала