مجلس نمایندگان طرح همسان سازی معاشات کارمندان دولت را تصویب کرد

© Photo / میر رحمان رحمانی فیسبوکمجلس نمایندگان طرح همسان سازی معاشات کارمندان دولت را تصویب کرد
مجلس نمایندگان طرح همسان سازی معاشات کارمندان دولت را تصویب کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس نمایندگان طرح همسان سازى معاشات کارمندان دولت را تصويب و وعده سپرد که تا عملی نشدن اين طرح و نادیده گرفتن انکشاف متوازن در بودجه، بودجۀ سال ١٤٠٠ را تایید نخواهد کرد.

افغانی، واحد پول افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
معاش تمام کارمندان دولت بانکی می‌شود
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پژواک، میررحمان رحمانی رئیس مجلس نمایندگان، امروز ١٧ جدى، در جلسۀ عمومی اين مجلس گفت: طرحى که از سوی وکیلان در پیوند به ازدیاد معاشات ماموران، آموزگاران، خانواده شهیدان، سربازان و متقاعدان پیشنهاد شده بود، از سوى اين مجلس تصويب و به کميسيون مالى و بودجه تسليم داده شد؛ تا در سند بودجه گنجانيده شود.

او افزود، که طبق طرح پیشنهادی اعضای این مجلس، برای هم‌سان‌سازی معاشات مأموران، معلمان، متقاعدان، اجیران و سربازان، به هدف تأمین عدالت اجتماعی از کودهای ۹۱ و ۹۲، معاشات ان‌تی‌ای، سوپراسکیل و سی‌بی‌آر، به معاشات آن‌ها طبق رتب معاشات، افزوده شود.

وى بار دیگر تأکید کرد، که خانۀ ملت، تا زمان اجرای طرح افزایش معاش کارمندان دولتی در بودجه سال آینده (١٤٠٠)،  به تعطیلات زمستانی نخواهد رفت.

به گفتۀ موصوف، حکومت می‌خواهد طرح بودجه را در روزهای آخر بفرستد؛ تا ولسى جرگه با عجله درباره آن تصمیم بگیرد.

به اساس گزارش ها، برای سال ۱۴۰۰ مالی، ۴۵۲ میلیارد افغانی بودجه پیش‌بینی شده است. این بودجه شامل ۲۹۵ میلیارد افغانی بودجه عادی و ۱۵۶ میلیارد افغانی بودجه توسعوی می‌شود. پیش‌نویس بودجه سال ۱۴۰۰، از سوی اعضاى اين جرگه رد شده است.

رحمانى هشدار داد، که تا زمانی که بودجه برای تمام ولایت‌ها به صورت متوازن اختصاص داده نشود، این پیش‌نویس را تأیید نخواهند کرد.

شمارى از وکیلان دراين جرگه، خواستار عملى شدن اين طرح شدند.

بلقیس روشن نمايندۀ مردم ولايت فراه، در نشست امروز جرگه، در رابطه به طرح يکسان سازى معاشات، مامورين دولت گفت: «ما برای افزایش معاشات معلمان ایستادگی می کنیم، امید است که در آن معامله صورت نگیرد و عملى شود».

در همین حال، محمد اقبال صافی نمایندۀ مردم ولايت کاپيسا در اين نشست گفت: قشری که بسیار آسیب پذیر و اقتصاد ضعیف دارد، آموزگاران و ماموران می باشند.

وى درحاليکه معاشات کنونى را غيرعادلانه خواند، افزود، که بايد طرح يکسان سازى معاشات عملى شود و با تطبيق آن عدالت تامين خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала