گوشکی های بی سیم به صحت مضر است

© AFP 2023 / Josh Edelsonگوشکی
گوشکی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان در مورد ضرر گوشکی های بی سیم به صحت انسان هشدار داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، آنتون کوکانوف، رئیس مرکز تخصصی دیجیتال Roskachestvo، به آژانس پرایم گفته است که گوشکی های بی سیم، مانند سایر دستگاه های مشابه، تابش غیر یونیزه می کنند - منبع الکترومقناطیسی با فرکانس پائین دارد که هیچ شواهدی صریح درباره تأثیر منفی آنها بر سلامتی وجود ندارد. هیچ شواهد غیر قابل انکاری در مورد ایمنی کامل اشعه غیر یونیزه برای انسان نیز وجود ندارد.

مرگ یک نوجوان به دلیل برق گرفتگی از طریق گوشکی - اسپوتنیک افغانستان
مرگ یک نوجوان به دلیل برق گرفتگی از طریق "گوشکی"

این کارشناس تاکید کرده است: "به طور مثال، در مورد گوشکی های بی سیم باید گفت که مصرف کنندگان بیشترین نگرانی را از عبور تابش به سر تا حد امکان دارند. شما باید درک کنید که ضرر آن چندین برابر کمتر از تلیفون های معمولی است. بنابراین ، گوشکی های بی سیم ، از نظر تئوری، خطر کمتری دارند".

کارشناسان سازمان مصرف کننده امریکایی Consumer Reports حتی استدلال می کنند که یکی از راه های کاهش خطر احتمالی تلیفون های همراه، استفاده از گوشکی (حتی از گوشکی های بی سیم) به جای نگه داشتن تلیفون هوشمند روی گوش شما است.

کوکانوف به کسانی که می ترسند، مبادا که دستگاه های بی سیم به صحت آنها آسیب برساند، توصیه می کند که زمان استفاده از چنین گوشکی را محدود کنند - در طول روز حین راه رفتن از آن استفاده نکنید و با گوشکی به خواب نروید.

کوکانف افزود: "همچنین فراموش نکنید که صدای بلند یک خطر واقعی برای سلامتی است ، که بر شنوایی به خصوص با استفاده طولانی مدت از گوشکی تأثیر منفی می گذارد. در این حالت ، سلول های حسی شنوایی آسیب می بینند که منجر به کاهش شنوایی می شود. برای اینکه شنوایی شما خراب نشود ، نباید از گوشکی استفاده کنید. بیش از سه ساعت روزانه از گوشکی ننماید".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала