ارگ: اولویت ما در مذاکرات قطع فوری خشونت‌ها است

© Photo / Sediq Sediqqi / Sediq Sediqqiارگ: اولویت ما در مذاکرات قطع فوری خشونت‌ها است
ارگ: اولویت ما در مذاکرات قطع فوری خشونت‌ها است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدیق صدیقی سخنگوی رئیس جمهور افغانستان سه‌شنبه (16 جدی) اعلام کرد، اولویت مردم و دولت این کشور در دور دوم مذاکرات صلح با طالبان قطع فوری خشونت‌ها و تأمین آتش‌بس است.

به گزارش اسپوتنیک، صدیقی در توییتی نوشت: «هم‌زمان با حضور هیات مذاکره‌کنندۀ صلح دولت جمهوری اسلامی افغانستان در دوحه، مرحلۀ دوم مذاکرات صلح به‌زودی آغاز خواهد شد. هیات، پشتیبانی مردم و قشرهای مختلف جامعه‌ را با خود دارد. اولویت‌های مردم و دولت، قطع فوری خشونت‌ها، تامین آتش‌بس و دست‌یابی به صلح پایدار در افغانستان است».

صلح محور دیدار عبدالله با خلیلزاد  - اسپوتنیک افغانستان
صلح محور دیدار عبدالله با خلیلزاد 

در همین حال، هیأت مذاکره‌کننده دولت افغانستان امروز سه‌شنبه وارد قطر شد و قرار است دور دوم مذاکرات میان دولت افغانستان و طالبان به‌زودی در دوحه آغاز شود.

نادر نادری عضو هیأت مذاکره‌کننده دولت افغانستان در توییتی نوشت: «هیأت مذاکرات صلح جمهوری اسلامی افغانستان، از نظریات و راهنمایی‌های لازم برای آغاز موفقانهٔ دور دوم مذاکرات صلح برخوردار شده و آماده است تا به‌منظور تأمین صلح سراسری در کشور گفت‌وگوها را از سر گیرد. در جریان مشورت‌ها معلوم شد که آتش‌بس نخستین خواست مردم ما است».

از سوی دیگر، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان نیز امروز وارد کابل شد با رهبران و سران سیاسی افغان در حال گفت‌وگو است.

شایان ذکر است که اولین دور مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و طالبان به تاریخ 12 سپتمبر 2020 در دوحه قطر آغاز شد و به تاریخ 12 دسامبر 2020 برای 23 روز متوقف شد.

هیأت‌های مذاکره‌کننده صلح دولت افغانستان و طالبان حدود دو ماه پیش در مورد طرزالعمل مذاکرات صلح توافق کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала