بازنگری راهبرد امنیت ملی ایالات متحده امریکا

© AFP 2023 / Stefani Reynoldsبازنگری راهبرد امنیت ملی ایالات متحده امریکا
بازنگری راهبرد امنیت ملی ایالات متحده امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت جدید ایالات متحده باید آموزه هسته ای خود و همچنین شماری دیگر از راهبردهای امنیت ملی را بررسی کند.

خواست تگزاس برای جدایی از ایالات متحده امریکا - اسپوتنیک افغانستان
خواست تگزاس برای جدایی از ایالات متحده امریکا
به گزارش اسپوتنیک، دریادار چارلز ریچارد رئیس فرماندی راهبردی (STRATCOM) نیروهای مسلح ایالات متحده امریکا روز سه شنبه 5 جنوری اعلام کرد، که دولت جدید ایالات متحده باید آموزه هسته ای خود و همچنین شماری دیگر از راهبردهای امنیت ملی را بررسی کند.

وی گفت: "تهدید به سرعت در حال تغییر است كه حتی با در نظر گرفتن مدت زمانی كه از (تهیه) آخرین دكترین هسته ای گذشته است، می توان دوباره به آن نگاه كرد تا اطمینان حاصل شود كه راهبرد ما پشتیبانی می شود و پتانسیل كافی برای اجرای آن وجود دارد".

به گفته ریچارد، ایالات متحده «همان راهبرد امنیت ملی» را دارد که در اوایل دهه 1960 تصویب شد و این فاقد جنبه های خاص بازدارندگی یا بازدارندگی هسته ای در فضای مجازی است.

او گفت: در عین حال، اگر اسناد اعتقادی را به حوزه های باریک تقسیم کنیم، «یکپارچگی تهدیدهای استراتژیک برای کشور و متحدان» نادیده گرفته می شود.

یادآوری می کنیم، که پیش از این ، در تاریخ 10 دسامبر ، یک راهبرد ملی فضایی جدید ایالات متحده منتشر شد، که استدلال می کند فضا در حال تبدیل شدن به یک صحنه بالقوه برای خصومت بین ایالات متحده و دشمنان آن است، بنابراین واشنگتن در صورت لزوم، برای دفع تجاوزات در فضا باید آماده باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала