Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

توضیح اتحادیه فوتبال انگلستان برای محرومیت کاوانی

© AP Photo / Francisco Secoادینسون کاوانی Uruguay's Edinson Cavani celebrates after he scored the opening goal during the round of 16 match between Uruguay and Portugal at the 2018 soccer World Cup at the Fisht Stadium in Sochi, Russia, Saturday, June 30, 2018
ادینسون کاوانی Uruguay's Edinson Cavani celebrates after he scored the opening goal during the round of 16 match between Uruguay and Portugal at the 2018 soccer World Cup at the Fisht Stadium in Sochi, Russia, Saturday, June 30, 2018 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتحادیه فوتبال انگلستان تصمیمش در مورد محرومیت کاوانی از 3 بازی فوتبالی را توضیح داد.

به گزارش اسپوتنیک؛ اتحادیه فوتبال انگلستان استدلال خود را در مورد محرومیت ادینسون کاوانی مهاجم منچستریونایتد برای سه بازی و نیز جریمه نقدی 100.000پوندی جریمه وی را توضیح داد که در پُست انستاگرامی وی یک کلمه اسپانیایی بوده که به زبان‌های دیگر نژادپرستانه تلقی می‌شود.

کاوانی پس از این‌که منچستر یونایتد به پیروزی 3-2 مقابل ساوتهمپتون در ماه نوامبر رسید و کاوانی دو گل زد، او از این کلمه اسپانیایی استفاده کرد تا از دوستش برای پیام حمایت تشکر کند،

مهاجم اروگوئه‌ای پس از اطلاع از این که این اصطلاح را می‌توان نژادپرستانه تعبیر کرد، پست را حذف نمود و عذرخواهی نمود.

اتحادیه اروپا گزارش کمیسیون تنظیم مقررات مربوط به پرونده کاوانی را منتشر کرد که جزئیات دلیل تحریم مهاجم را شرح می‌دهد.

استفاده از اصطلاح ماده E3 قانون FA را نقض می‌کند: استفاده از کلمات ناشایست یا توهین آمیز با اشاره صریح یا ضمنی به منشا قومی رنگ یا نژاد.

چنین تخلفی معمولاً باعث محرومیت شش تا 12 بازی می‌شود. با این حال اتحادیه فوتبال به این نتیجه رسید که پیام کاوانی "قصد نژادپرستانه یا توهین آمیز نبودن به دوستش یا دیگران را که محتوای پست اینستاگرام را می‌خوانند" نبوده است.

از آنجا که این جرم با استفاده از یک وسیله ارتباطی (در مقابل کلمه‌ای که با صدای بلند گفته می‌شود) مرتکب شده بود و چون قصد تبعیض آمیز یا توهین آمیز وجود نداشت شش بازی بعلاوه محرومیت "بیش از حد" تلقی می‌شد.

اتحادیه فوتبال این واقعیت را در نظر گرفت که کاوانی اسپانیایی زبان، قبلاً هرگز در یک کشور انگلیسی زبان زندگی نکرده و از زمان مهاجرت به اولدترافورد در اکتوبر سال 2020 هیچ گونه آموزش رسانه‌ای خاص برای زندگی در انگلستان دریافت نکرده است.

با این حال آنها همچنین اضافه کردند که کاوانی می‌توانست به صورت خصوصی به پیام دوستانش پاسخ دهد اما تصمیم گرفت که به طور علنی برای 7.9 میلیون دنبال کننده اینستاگرام خود آنرا بنویسد. اگرچه وی قصد جنجالی نداشت اما ممکن است هر یک از پیروان او این اصطلاح را تفسیر کنند.

قانون (2) E3، اضافه می‌کند: "یک ناظر معقول بدون درک از هنجارهای فرهنگی آمریکای جنوبی در مورد استفاده از این کلمه و بدون درک درستی از رابطه بین بازیکن و دوست نزدیک او، به ناچار کلمات استفاده شده توسط بازیکن را نوعی نقض قانون می‌داند. این پیرو فوتبال لیگ برتر انگلستان به طور قابل فهم به این نتیجه رسیده بود که کلمات استفاده شده از نظر نژادی توهین آمیز بوده‌اند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала