هشدار وزارت بهداشت افغانستان از احتمال گسترش نوع جدید کرونا 

© Photo / GMICهشدار وزارت بهداشت افغانستان از احتمال گسترش نوع جدید کرونا 
هشدار وزارت بهداشت افغانستان از احتمال گسترش نوع جدید کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون وزارت بهداشت افغانستان گفت، که نوع جهش یافته ویروس کرونا در کشورهای هند و پاکستان ثبت شده است و احتمال گسترش آن در افغانستان نیز وجود دارد.

کرونا در افغانستان؛ ثبت 120 مورد جدید و فوت 7 بیمار در 24 ساعت گذشته - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در افغانستان؛ ثبت 120 مورد جدید و فوت 7 بیمار در 24 ساعت گذشته
به گزارش اسپوتنیک، وحید مجروج معاون وزارت صحت عامه افغانستان پنج‌شنبه 7 جنوری 2021 در نشست خبری در کابل از احتمال شیوع نوع جدید ویروس کرونا در این کشور هشدار داد.

مجروح اضافه کرد، نوع جهش یافته ویروس کرونا در کشورهای هند و پاکستان ثبت شده است و احتمال شیوع آن در افغانستان نیز وجود دارد.


براساس خبرنامه‌ای وزارت صحت عامه افغانستان، وحید مجروح از شیوع نوع دوم جهش یافته ویروس کرونا ابراز نگرانی کرده گفت، نوع دوم جهش یافته ویروس کرونا در کشورهای همسایه شیوع نموده و این وزارت تدابیر لازم را در این راستا روی دست گرفته است.

او تاکید کرد، موج دوم کرونا در افغانستان سیر نزولی به خود گرفته، اگر مردم نکات بهداشتی را رعایت نکنند، احتمال شیوع موج سوم کرونا نیز وجود دارد.

معاون وزارت صحت عامه افغانستان گفت: «ما در تلاش استیم تا لابراتوارهای(آزمایشگاه) تشخیص ویروس کرونا را در ولایات افزایش دهیم».

یادآوری می کنیم، که در حال حاضر شمار مجموع دچار شدگان به ویروس کرونا در افغانستان به 53 هزار و 327 نفر رسیده که از این میان دوهزار و 260 بیمار جان باختند و 43 هزار و 291 بیمار دیگر بهبود یافتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала