پرداخته شدن کرایه خانه شخصی رییس احصایه از بودجه دولت

© رخنامه وزارت امور داخله پرداخته شدن کرایه خانه شخصی رییس احصایه از بودجه دولت
پرداخته شدن کرایه خانه شخصی رییس احصایه از بودجه دولت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس اداره احصایه ملی افغانستان برای دو سال کرایه خانه‌ شخصی‌اش را از بودجهٔ عادی این اداره پرداخته است.

به گزارش اسپوتنیک، اسناد منتشر شده در خبرگزاری تحقیقی پیک نشان می‌دهد که جاوید رسولی رییس اداره احصایه ملی افغانستان در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ هجری شمسی، یک خانه را در وزیر اکبر خان کابل در بدل مبلغ ۱۲۹ هزار افغانی کرایه گرفته و پول آن را از بودجه این اداره پرداخته است. مبلغ سالانه کرایه این خانه بیش از یک و نیم ملیون افغانی می‌شود.

اسناد پیک نشان می‌دهد که این پول به صورت منظم و فصل‌وار به ‌‌‌حساب بانکی مالک خانه، سلام‌‌‌جان فراز پرداخت شده است.

این در حالی‌ است که جاوید رسولی در این خانه زندگی نکرده و همزمان در خانه دیگری که از بودجه دولت پرداخت میشود زندگی میکند.

رویینا شهابی، سخنگوی اداره‌‌ ملی گفته است که آقای رسولی خانه‌‌‌ شخصی در منطقه خیرخانه کابل دارد، اما به‌‌‌دلیل تهدیدهای امنیتی در منطقه‌‌‌ی کارته ۴ شهر کابل قرارداد شده، زندگی می‌‌‌کند و کرایه خانه‌اش از بودجهٔ عادی اداره پرداخت می‌‌‌شود. شهابی در بارهٔ مبلغ این قرارداد چیزی نمی‌داند.

خانم شهابی این  پروسه را قانونی می‌داند و می‌افزاید که وزرا و رییسان ادارات مستقل می‌توانند برخی از هزینه‌های شان را از بودجه اداره شان پرداخت کنند.

این در حالی است که چندی پیش گزارش روزنامه اطلاعات روز در باره حیف و میل «کود ۹۱» از سوی نزدیکان رییس جمهور افغانستان جنجالی شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала