شمار افراد دستگیر شده در یورش بر کنگره امریکا اعلام شد

© REUTERS / Shannon Stapletonشمار افراد دستگیر شده در یورش بر کنگره امریکا اعلام شد
شمار افراد دستگیر شده در یورش بر کنگره امریکا اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بنا به اعلام رئیس پولیس واشنگتن در ناآرامی‌های ساختمان کنگره امریکا نزدیک به 70 نفر دستگیر شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، رابرت کونتی، رئیس پولیس واشنگتن اعلام داشت، که پولیس ایالات متحده امریکا نزدیک به 70 نفر را که در ناآرامی‌های ساختمان کنگره در واشنگتن دست داشتند، بازداشت کرده است.

تعلیق کار پولیس امریکایی که در کنگره یک زن را به ضرب گلوله کشته بود  - اسپوتنیک افغانستان
تعلیق کار پولیس امریکایی که در کنگره یک زن را به ضرب گلوله کشته بود 
به گفته کونتی، هنگام یورش به ساختمان کاپیتال، 68 هوادار دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی ایالات متحده امریکا بازداشت شدند. افراد دستگیر شده شامل 60 مرد و 8 زن بالغ هستند. رئیس پولیس واشنگتن همچنین فاش کرد که 41 دستگیری در قلمرو ساختمان کنگره انجام شده و تنها یک نفر از دستگیرشدگان ساکن شهر کلمبیا بوده است.

موریل باوزر، شهردار واشنگتن از كنگره امریكا خواست تا گروهی را برای بررسی این حادثه ایجاد كند. به باور شهردار واشنگتن، ترامپ باید مانند طرفداران خود پاسخگو باشد.

یادآوری می کنیم، که روز چهارشنبه، طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی ایالات متحده، که در واشنگتن برای نشان دادن حمایت خود گرد هم آمده بودند، به ساختمان کنگره حمله کردند و نشستی را که در آن قرار بود نتایج انتخابات گذشته تأیید شود، قطع کردند. پولیس و نیروهای ویژه در نهایت ساختمان کاپیتال را از دست معترضان طرفدار ترامپ آزاد کرده و نمایندگان کنگره توانستند روند تأیید بایدن را به عنوان رئیس دولت منتخب ادامه داده و با موفقیت به پایان برسانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала