Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

قدیمی‌ترین جام جام حذفی در حراج؛ سیتیزن‌ها با نزدیک به 1 میلیون پوند مهم‌ترین خریدار

© AP Photo / Jon SuperManchester City
Manchester City - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شیخ منصور مالک منچستر سیتی، قدیمی‌ترین جام رقابت‌های جام حذفی را می‌خواهد با مبلغ 760.000 پوند خریداری کند

به گزارش اسپوتنیک و به نقل از اسپورت‌میل؛ شیخ منصور مالک منچستر سیتی در تلاش است تا قدیمی‌ترین جام بازی‌های جام حذفی را به مبلغ 760.000 پوند خریداری کند.

دیوید گُلد مالک مشترک وستهام سال گذشته تصمیم گرفت این جام را بفروشد و نگرانی وجود داشت، این جام که بین سال‌های 1896 تا 1910 استفاده می‌شد از انگلستان به بیرون برده شود.

منصور برای خرید دومین دوره حراج جام جام حذفی که یک آیتم با اهمیت تاریخی توسط شورای هنر محسوب می‌شود در ماه سپتامبر وارد عمل شد، سیتی جام را به مدت نامحدود به موزیم ملی فوتبال قرض خواهد داد.

خلدون المبارک رئیس سیتی گفت: "این جام یادآوری قابل توجهی از تاریخ غنی و طولانی فوتبال انگلستان است که منچسترسیتی به طور جدایی ناپذیری در آن گره خورده است. کسب این جام واقعی در سال 1904 نقطه عطفی برای این باشگاه و شهر منچستر بود زیرا فوتبال را در قلب جامعه خود محکم می‌کرد."

نظر شیخ منصور این است که باید این جام با چنین اهمیت فرهنگی را با مردم منچستر و خانواده فوتبال انگلستان به اشتراک بگذارد و موزیم ملی فوتبال برای انجام چنین کاری در موقعیت منحصر به فردی قرار دارد."

البته موزیم ملی فوتبال جام را در خانه "پرستون نور‌ت‌اند دیپدیل" قبل از تغییر مکان گالری در سال 2012 به منچستر، به نمایش گذاشته بود اما در سال 2019 تصمیم به فروش آن گرفت. تیم دزموند مدیر اجرایی موزیم گفت: "ما ترسیدیم كه دیگر هرگز شاهد آن نباشیم و انگلستان برای همیشه جام FA را از دست بدهد. این واقعیت که توسط شیخ منصور خریداری و به ما ارائه شده، اخباری شگفت انگیز برای حفظ میراث ورزشی ما در این کشور است. ما خوشحالیم که اقلام شگفت انگیز زیادی را در معرض نمایش قرار داده‌ایم، اما به عنوان قدیمی‌ترین جام جام حذفی، این جام خاص در میان آثار ما بود."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала