یک سال از برخورد راکت به هواپیمای اوکراینی گذشت؛ پنج کشور از ایران خوهان ارائه گزارش هستند

© Photo / facebook account of MFAیک سال از برخورد راکت به هواپیمای اوکراینی گذشت؛ پنج کشور از ایران خوهان ارائه گزارش هستند
یک سال از برخورد راکت به هواپیمای اوکراینی گذشت؛ پنج کشور از ایران خوهان ارائه گزارش هستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افغانستان، کانادا، اوکراین، سویدن و بریتانیا با خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی بار دیگر غم شریکی کردند و از ایران خواسته اند تا عدالت را تامین کند.

به گزارش اسپوتنیک، کشورهای افغانستان، کانادا، اوکراین، سویدن و بریتانیا در پیوند به نخستین سالگشت سقوط فاجعه‌بار پرواز طیاره اوکراینی، در اعلامیه‌ای خواستار پاسخدهی به قربانیان پرواز PS752 شدند.
اعلامیه‌ای که ازسوی وزارت خارجه افغانستان به نشر رسید آمده است: "امروز ما خاطره آن‌هایی را که جان‌های‌شان را از دست دادند گرامی می‌داریم و تسلیت عمیق خویش را به کسانی که برای قربانیان حادثهٔ دردناک پرواز PS752 عزادارند، ابراز می‌داریم. ما خود را در اندوه خانواده‌ها، اقارب و دوستانی که عزیزان‌شان را در آن صبحگاه مصیبت‌بار یک‌سال قبل از دست دادند، شریک می‌دانیم."

ایران جعبه‌های سیاه هواپیمای ساقط شده را به اوکراین می دهد - اسپوتنیک افغانستان
ایران جعبه‌های سیاه هواپیمای ساقط شده را به اوکراین می دهد

درعین حال در این اعلامیه افزوده شده است: "ما از ایران کماکان می‌خواهیم تا گزارش کامل و همه‌جانبه را پیرامون حوادث و تصامیمی که منجر به این فاجعه گردید، به‌شمول اقدامات عینی جهت اطمینان از این‌که چنین رویدادی هرگز دوباره اتفاق نخواهد افتاد، ارایه نماید."
آنها از ایران خواسته اند تا برای خانواده‌ها و اقارب قربانیان و دولت‌های متاثر از این حادثه؛ شفافیت، پاسخگویی و عدالت را تأمین کند.
طیارۀ مسافربری بویینگ 737 متعلق به شرکت هوایی اوکراین که سال گذشته از سوی پدافند هوایی سپاه پاسداران، پس از پرواز از میدان هوایی بین‌المللی امام خمینی تهران به مقصد کی‌یف، هدف قرار گرفت.
در پرواز 752 همه 176 سرنشین طیاره جان باختند. بیشتر مسافران ایرانی بودند. شهروندانی از کشورهای افغانستان، سویدن، بریتانیا، کانادا و اوکراین نیز در میان مسافران بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала