غنی: در 5 سال اخیر بیش از 40 هزار افغان کشته‌ شده‌اند

© Photo / ARGفرمان جدید رئیس‌جمهور غنی: والیان حق داشتن سخنگو را ندارند
فرمان جدید رئیس‌جمهور غنی: والیان حق داشتن سخنگو را ندارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور کشور در یک مصاحبه اظهار داشته که طی چند سال گذشته در کشور بیش از 40 هزار نفر از افراد غیر نظامی و همچنان نظامیان در کشور کشته شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  رسانه های خبری کابل، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور در یک  گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری CNN گفته‌است که از سال 2015 به این‌سو، بیش از 40 هزار فرد ملکی و نظامی در افغانستان کشته شده‌اند.

 رییس جمهورغنی: صلحی که در آن ارتش یگانه مرجع استعمال قوه باشد، پایدار خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
غنی: صلحی که در آن ارتش یگانه مرجع استعمال قوه باشد، پایدار خواهد بود

این در حالی است که اشرف‌غنی سال گذشته گفته‌بود که بیش از 45 هزار نیروی امنیتی کشور از سال 2014 در افغانستان کشته شده‌اند.

آقای غنی گفته‌بود: «از زمانی که من رئیس جمهور شدم، بیش از 45 هزار نیروی امنیتی افغان بالاترین هزینه‌ (جان‌شان) را در جنگ داده‌اند.»

او همچنین شمار تلفات نیروهای خارجی در افغانستان را در این مدت 72 تن خوانده و گفته‌بود: «این نشان می‌دهد که مسئولیت اصلی نبرد در افغانستان به عهده کیست.»

غنی افزوده‌بود: «ما به یک افغانستان باثبات نیاز داریم تا در مورد امنیت امریکایی‌ها، اروپایی‌ها و دیگران اطمینان داشته باشیم ولی مهم‌تر از آن، حقوق و نهادهای دموکراتیک خود افغان‌ها است.»

این در حالی است که وزارت دولت در امور صلح گفته‌است که دور دوم گفتگوهای صلح میان نمایندگان دولت و گروه طالبان امروز شنبه، 20 جدی در دوحه آغاز می‌شود.

این وزارت افزوده است که موضوع آتش‌بس برای نمایندگان دولت در اولویت قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала